Oracle Polska poinformował, że firma Avantis rozpoczęła  prace nad wdrożeniem opcji klastrowej, rozszerzającej możliwości firmowej  platformy IT zawierającej obecnie trzy bazy danych Oracle Standard Edition oraz  jedną bazę danych w wersji Enterprise Edition. Rozbudowany system informatyczny  jest potrzebny do obsłużenia wciąż rosnącej liczby transakcji bazodanowych,  przekraczającej niekiedy 80 milionów operacji miesięcznie.
 
 Avantis powstał w grudniu 2000 r. jako firma doradcza w obszarze technologii  związanych z telefonią komórkową. Obecnie jest jednym z największych w Polsce  dostawców mobilnych usług dodanych - między innymi dla operatorów GSM, a także  dla innych firm pragnących nawiązać ze swymi klientami kontakt za pomocą kanałów  bezprzewodowych. Klasycznym przykładem usług świadczonych przez Avantis są  serwisy MVAS (Mobile Value Added Services), dzięki którym możliwe jest między  innymi organizowanie popularnych SMS-owych konkursów, loterii, czy czatów. Innym  rodzajem usług realizowanych przez platformę Avantis jest rozliczanie płatności  dokonywanych za pośrednictwem SMS, MMS, WAP czy voice Premium.
 
 Bazy danych Oracle pojawiły się w systemach IT firmy Avantis na samym początku  jej działalności, początkowo jako jedna z kilku wykorzystywanych technologii. Od  roku 2002 spółka standaryzuje się na technologii Oracle, sukcesywnie zwiększając  jej obecność w swojej infrastrukturze. Obecnie platforma technologiczna firmy  Avantis jest złożona z trzech baz danych obsługujących bieżące transakcje oraz  jednej bazy przeznaczonej do wykonywania raportów i analiz biznesowych, na  której funkcjonuje hurtownia danych zawierająca ok. 2 miliardów rekordów. Bazy  transakcyjne zostaną w najbliższym czasie połączone za pomocą oprogramowania  Oracle Real Application Clusters. Wdrożenie opcji klastrowej jest prowadzone  przez własnych informatyków Spółki. 
 
 Infrastruktura baz danych Oracle służy nie tylko jako platforma wykonawcza dla  już zdefiniowanych i działających usług, ale umożliwia także testowanie nowych  rozwiązań wprowadzanych na rynek przez operatorów GSM - takich, jak na przykład  płatności w modelu SMS MT, czy usługi wykorzystujące tzw. fotokody. 
 
 "Siłą naszej platformy jest możliwość zintegrowania w ramach jednej usługi wielu  kanałów komunikacji jak SMS, MMS, WAP, voice/IVR a także WWW i e-mail. Dzięki  temu partnerzy biznesowi którym dostarczamy nasze rozwiązania mają możliwość  wyboru najodpowiedniejszych kanałów komunikacji ze swoimi użytkownikami czy  klientami" - wyjaśnia Artur Witan, Wiceprezes Zarządu Avantis SA.  "Popularność mobilnych usług dodanych sprawiła, że nasza platforma obsługuje  ogromną liczbę transakcji, z którą może poradzić sobie tylko najlepsza  technologia bazodanowa - dlatego wybraliśmy Oracle". 
 
 Jak dodaje Tomasz Matoszka, Dyrektor IT Avantis SA: "system bazodanowy  naszej firmy jest obecnie rozbudowywany o opcję klastrową; ma to na celu  zwiększenie niezawodności i skalowalności systemu oraz optymalizację obciążenia  serwerów".
 
           
           
           
           
           
          