Prezes URTiP o przenośności numerów prepaid

Newsy
Żródło: URTiP
Opinie: 52

Za kilka tygodni zostanie prawdopodobnie wprowadzona w życie nowelizacja ustawy Prawo telekomunikacyjne dotycząca m.in. prawa do zachowania numerów użytkowników telefonów komórkowych na kartę (tzw. pre-paid).

Zgodnie z projektem nowelizacji, przepisy Prawa telekomunikacyjnego określające obowiązki operatorów w tym zakresie mają wejść w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia ustawy.

Zdaniem Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty Witolda Grabosia, czas przewidziany na wprowadzenie usługi przenoszenia numerów pomiędzy sieciami komórkowymi dla użytkowników pre-paid jest zbyt krótki, biorąc pod uwagę trudności techniczne, które z pewnością wystąpią przy wdrażaniu tego prawa.

Prezes URTiP w piśmie skierowanym do Ministra Transportu i Budownictwa Jerzego Polaczka stwierdził, że objęcie przenośnością numerów użytkowników telefonów pre-paid wymaga przede wszystkim przystosowania platform wewnątrzsieciowych systemów informatycznych do nowej funkcjonalności. Wynika to z odrębności systemów stosowanych do obsługi abonentów i do obsługi użytkowników.

Przy obsłudze użytkowników pre-paid sprawdzany jest stan konta przed rozpoczęciem połączenia, również w czasie rzeczywistym sprawdzane jest konto użytkownika i połączenie telefoniczne jest rozłączane w przypadku wyczerpania konta. Przy przejmowaniu numeru telefonu pre-paid systemy informatyczne powinny umożliwiać przepisywanie konta danego użytkownika. Nie bez znaczenia są różnice pomiędzy abonentami a użytkownikami telefonów komórkowych przy obsłudze np. roamingu lub poczty głosowej. Do wykonywania tych usług dla telefonów pre-paid stosowana jest inna sygnalizacja i konieczne będzie dostosowanie platform ją wspomagających.

Oprócz kwestii technicznych konieczne jest przyjęcie ustalenia, że użytkownicy pre-paid powinni przy wnioskowaniu o przeniesienie numeru być załatwiani przez biura obsługi klientów operatorów komórkowych zgodnie z procedurami administracyjnymi wymienionymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 8 marca 2005 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień przez abonentów publicznej sieci telefonicznej (wydanym na podstawie art. 73 Prawa telekomunikacyjnego).

Urząd w ramach kontroli operatorów sieci ruchomych w jednym z wniosków pokontrolnych wskazał, iż w związku z nowelizacją ustawy i objęciem uprawnieniami użytkowników pre-paid, konieczne jest rozpoczęcie dostosowywania platform wewnątrzsieciowych do obsługi przenoszenia numerów telefonów pre-paid, przeprowadzenie testów współpracy systemów informatycznych oraz testów sygnalizacji. Prezes URTiP stwierdził także, iż procedury administracyjne w odniesieniu do użytkowników pre-paid powinny być takie same, jak dla abonentów - zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem.

Prezes URTiP Witold Graboś ocenił, że dla wprowadzenia odpowiednich uzasadnionych rozwiązań technicznych operatorzy zobowiązani do zapewnienia przenośności numerów na rzecz użytkowników pre-paid powinni mieć zagwarantowany niezbędny okres kilku (3 – 4) miesięcy na wprowadzenie tej usługi, czego nie przewidziano w projekcie nowelizacji ustawy.

Opinie:

Opinie archiwalne (52):

Komentuj

Komentarze / 52

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    plustek pisze: 2005-12-22 18:26
    Coś mi się wydaje,że będą problemyz kartami sim.Ponieważ kazda sieć ma swoj sposob pobierania opłat np:Simplus stan konta jest zapisywany na karcie,tattaku nie i jest to lepsze rozwiazanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2005-12-22 18:30
    ale simplus ma nową platformę i nie ma kłopotu, każdy użytkownik simplusa który nie mógł używać niektórych telefonów np 3200 może przejść na nową platformę krótkim kodem, niestety nie pamiętam jakim.
    0
  • Users Avatars Mini
    msmoll pisze: 2005-12-22 18:48
    good, ale póki co mi to nie potrzebne :) sim+
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-22 18:51
    Jakby bylo tanio ,to przeniosę mojeGO 508 do Simplusa.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-12-22 18:53
    Dla zartow oczywiscie , bo i tak tego numeru nie potrzebuje. Ale to jak wycisne wszystkie soki z mBoxa;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-12-22 18:59
    Szkoda, że tego już od dawna nie ma, bo przeniósłbym 504, a teraz to już mi niepotrzebne. Używam TT i Sim+ i jestem bardzo zadowolony. Wydzwoniłem już do Wolnego Numeru dzisiaj 25 minut :-D Jeżeli zostawią tę promocję, to zachowam numer, jeżeli nie, podzieli los POPa i pójdzie do klopa.
    0
  • Users Avatars Mini
    sebastiank pisze: 2005-12-22 19:29
    *plustek - po porstu pre zmianą operatora zmienisz platformę z resztą naliczanie kosztów nie jest zależne od karty SIM - bo na każdej jest funkcja kredytu tylko od platformy (w tym wypadku SIM+ i to jest podobno jedyna taka w Europie - ale zacofanie ;p, ale będą ją likwidować bo producenci odchodzą od usługi limitowania kosztów połączeń na karcie SIM)
    0
  • Users Avatars Mini
    rafal pisze: 2005-12-22 20:01
    a kiedy stacjonarny bedzie mozna przenieść???
    0
  • Users Avatars Mini
    belzebub pisze: 2005-12-22 20:22
    a gdzie chceswz przeniesc stacjonarny? chyba z kuchni do przepokoju
    0
  • Users Avatars Mini
    lux pisze: 2005-12-22 20:45
    nie z tpsa do netii
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2005-12-22 21:05
    jak zwykle opy będą ściemniali że nie dają rady wprowadzić przenośności do prepajdów conajmniej z pół roku albo i dłużej. Jeszcze pan Groboś gada tak jakby był rzecznikiem prasowym operatorów :) Może mu za to płacą ?
    0
  • Users Avatars Mini
    andkra1 pisze: 2005-12-22 21:27
    tak simplus jako jedyny ma jeszcze stara platforme oprócz nowej... ale... ta stara podobno jest duzo lepsza i byla droza wtedy.... niestety caly swiat poszedl w strone oszczednosci i plus musi sie teraz dostosowac..... tak wiec chyba wszyscy nie wiedza wszystkiego.... a informacje ta mam z pierwszej reki - pracownik polkomtel.
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2005-12-22 21:48
    to swietna nowina, bede mogl moj pomaranczowy numer do ery przeniesc:-) orange to za drogi operator dla mnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    carlo pisze: 2005-12-22 23:11
    Świetnie. Teraz będzie można operatorów zmieniać jak rękawiczki:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Sof pisze: 2005-12-22 23:55
    A po co w ogóle przenoszenie numerów w Pre-paid ? Usługa przeniesienia kosztuje 150 PLN, a starter 9 PLN chyba przy zdrowych zmysłach nie będzie zainteresowany tą usługą a operatorzy poniosą koszty, który przy głupi urząd przerzucą na klientów.
    0
  • Users Avatars Mini
    eranet pisze: 2005-12-23 00:01
    dajcie spokój, wielu pisze ze przeniesie, a jak bedzie mozliwosc to i tak tego nie zrobi... takie typowe bicie piany... a potem bedzie szkoda tych np.100 pln za przeniesienie nr...
    0
  • Users Avatars Mini
    Jural pisze: 2005-12-23 03:28
    Ja nawet nie chcę wiedzieć jakie będzie zamieszanie. Już obecnie połowa ludzi nie wie w jakiej sieci mają numer i np. kupują 'kartę no za 25zł albo tą za 50zł' ale w jakiej sieci ?! No ten IDEA... Będą jaja bo nie wszyscy są w temacie i nawet nie będą wiedzieli czemu nie kasuje im za połączenia w sieci ale np 80gr ;) Do tej pory większość wiedziała, że 501 oznacza to, 601 tamto i 602 jeszcze coś innego a po zmianach będzie 'małe' zamieszanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2005-12-23 07:04
    witajcie\nie wiiem czy ktoś juz to wyczaił...ale jest pewnien problem.Otóż klienci już po tej zamianie zostaną narażeni na ponoszenie znacznych kosztów,a mianowicie:mam Plusa i 5h rozmów za darmo w wieczory i wekkendy,powiedzmy że dzwonię na numer np plusa(tak mi się wydaje )bo kierunkowy jest 0601 XXX XXX, gadam sobie np 30min.jestem święcie przekonany że gadam z abonentem plusa, a wszystko wyjdzie na billingu i może sie okazać że cały pakiet jest o kant d....Y.I cała ta rozmówka kosztuje mnie 30minX0,72zł=21.6zł. Skąd do diabła mam wiedziec do kogo dzwonię i ajkie koszty poniosę? Wie ktoś????
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2005-12-23 07:11
    Jeśli przed połączeniem zostanie zawarta informacja typu:witamy w sieci era !I oczywiście będzie to nawiązanie połączenia bezpłatne to OK.ale tak to wszystkie pakiety minut wewn.sieci mogą okazać się fikcją.Dzwoniłem na bok'i naszych opów jednak tam nikt nic nie wieTak więc jeśli nie bedzie informacji do jakiej sieci dzwonię to całe to wymienianie numerów w sieciach to jedna wielka kicha.Mam nadzieję że jeśli już to wejdzie to jakoś to rozwiążą logicznie,chyba że już coś wieciie?
    0
  • Users Avatars Mini
    nieważne pisze: 2005-12-23 10:04
    Oczywiście szukanie na siłę tysiąca powodów świadczy o tym, że pan prezes URTiPu chyba zapomniał do czego został k. mać powołany i za co bierze ciężkie pieniądze z naszych podatków!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    nieważne pisze: 2005-12-23 10:08
    **nobel: zamiast głupio lametować zobacz jak to działa od lat w krajach, gdzie przenaszalność numerów jest codziennym standardem. I nikt nie musi witać w sieci era przy każdym połączeniu żeby to działało normalnie. Może jeszcze przy okazji przed połączeniem mieliby puszczać parę reklamówek ery zamiast sygnału? ROTFL!
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2005-12-23 10:27
    ***andkra1 : bo ja wiem,czy stara platforma jest lepsza?? osobiście wolę nową:) a kod dla nowej do sprawdzania stanu konta *100# , ***Plustek - jak ci nie pasuje to sobie zmień starą platforme na nową i po kłopocie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    tompoloz pisze: 2005-12-23 11:30
    W Orange już od jakiegoś czasu można sprawdzić przynależność numeru do sieci pod bezpłatnym numerem *555 i tłumaczenie się, że ktoś teraz będzie płacić więcej i będzie zamieszanie jest bzdurą, bo w wielu innych krajach europejskich, USA działa taka usługa, przynależność numeru można sprawdzić przez sms albo pod bezpłatnym numerem i nikt nie narzeka. Prawo do zachowania numeru każdy klient powinien mieć już od dawna i dziwne, że do tej pory nikt za to nie poniósł odpowiedzialności. Jeżeli będzie mi zależało na płaceniu jak najmniej, to zadzwonię pod bezpłatny numer (który będzie dostępny niedługo we wszystkich sieciach) i się dowiem, w jakiej sieci ktoś ma telefon.
    0
  • Users Avatars Mini
    mimozami pisze: 2005-12-23 11:52
    Powinni to jak najszybciej sie da wprowadzić. Niech urzędy ich poganiają. Chce sie prznieśc z orangego z numerem do taktaka. Jak najszybciej :)
    0
  • Users Avatars Mini
    luciano pisze: 2005-12-23 12:12
    Moim zdaniem to wystarcza narazie telefony na abonament.Jak doszly by jeszcze tel. na karte to bedzie duzy balagan.Choc to wcale nie glupi pomysl.Szkoda ze z TP nie mozna jak narazie przesc so NETIA.
    0
  • Users Avatars Mini
    mgrygiel pisze: 2005-12-23 12:17
    Ja chyba nie będe przenosił... wiadomo pewnie będą spore koszty =/
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2005-12-23 12:42
    Przeszedłem na nowa platformę, ze wzgledu na promocję "Wolny numer" ale ostatnio mam problemy z nawiązywaniem połączeń. Na szczęście sporadycznie to występuje, ale ostatnio przez dobre 30 minut nie mogłem nigdzie zadzwonić a z Simplusa na starej platformie nie było problemów żeby zadzwonić. Ciekawe kiedy przenosznie numerów będzie działać w pełni, podobno juz 16 stycznia 2006, ale jakoś mi się wydaje, że to może naszym operatorom nie wypalić.
    0
  • Users Avatars Mini
    piokuk pisze: 2005-12-23 13:17
    Argumentacja podana przez W. Grabosia jest błędna. Od samego początku polscy operatorzy zdawali sobie sprawę z tego, że rozwiązania zawarte w prawie telekominikacyjnym sa niezgodne z odpowiednimi dyrektywami wspólnotowymi, których to prawo telekomunikacyjne stanowi implementację do prawa polskiego. Nie wierzę zatem, by czyniąc przygotowania do przenoszalności numerów abonamentowych nie uzględnili także konieczności zapewnienia przenoszalności numerów prepaid. Jestem tego na 100% pewien. Ale oczywiście gadanie "że się nie da" z pewnością się pojawi.
    0
  • Users Avatars Mini
    blom pisze: 2005-12-23 14:29
    mysle ze tylko firmy lub co bardziej "kasiasci" sie zdeyduja na wydanie 150pln na przejscie z karty na karte w innej sieci - taniej ejst kupic starter i zadzwonic do nawet 100 znajomych i poinformowac o nowym numerku :)
    0
  • Users Avatars Mini
    nieważne pisze: 2005-12-23 14:37
    **piokuk: mało tego: okoliczności w jakich zapis w odpowiednim paragrafie obowiązującej ustawy (wtedy jeszcze projektu) został zmieniony z "klienci" na "abonenci" wskazuje, że był to efekt "lobbingu" operatorów, coś jak z czasopismami...
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasm pisze: 2005-12-23 15:02
    Dlaczego żaden portal nie opisze jak ta "przenośność" (trudne słowo) funkcjonuje u naszych opów w przypadku abonamentowych numerów? Przecież mają to w swojej ofercie. A może ktoś już przeniósł numer?
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2005-12-23 23:43
    *nieważne! Już to widze jak bedą ludzie dzwonic na jakieś infolinie i sprawdzać w jakiej dany numer jest sieci, ewentualnie stukac sms'y.Odnośnie tej metody sprawdzonej na zachodzie to OK, z tym że tam pakiety minut są do wszystkich sieci a nawet wliczają sie do roamingu(kuzyn tak ma i dzwoni na stacjonarny do Polski z komórki,jest to wliczone w pakiet)A ju widy ydyiwienie nie jednej osoby ktora sobie podzwoni sadzac ze dzwoni do swojej sieci i kozysta z pakietu minut wewnatrz sieciowego.Oj bedzie rozczarowano i nerwy przy lekturze fakturzy i billiingu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Don Pedro pisze: 2005-12-24 15:48
    do lukasm: ja przeniosłem numer z Ery do Plusa. TRAGEDIA !!! Od ponad miesiąca mam aktywną kartę (podpisywanie umowy trwało prawie dwa tygodnie, aktywowanie karty prawie 2 tygodnie)... i nikt nie może się do mnie dodzwonić. Plus zwala winę na Erę, a Era na Plusa. Tuż przed końcem roku upływają im terminy rozpatrzenia reklamacji. Ponieważ telefon jest na firmę, po tym czasie sprawą zajmie się już prawnik. Jak dotąd usługa przenoszenia numeru jest tylko fikcją.
    0
  • Users Avatars Mini
    daniel pisze: 2005-12-26 23:40
    Juz sie nie moge doczekac. Mam od 4 lat taktaka i nigdy nie zamierzalem zmieniac nr, z ciezkim sercem, ale wydam te 150 zl, zeby sie uwolnic od tej ery. Poza tanimi numerkami nic tu nie ma ciekawego. Mam nadzieje ze juz niedlugo bede w simplusie, gdzie wszystko maja szybciej i taniej albo wogole darmowo. A najlepsze ze bede mial moj dotychczasowy NR :) I OBY TO WYPALILO :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-12-27 11:56
    nieważne - nie masz racji - w projekcie nigdy nie było tego o czym mówisz - zawsze by zapis abonenci - podobnie jak w starej ustawie.
    0
  • Users Avatars Mini
    \"user\"=\"abonent\" pisze: 2005-12-27 17:38
    Ta szopka co odgrywaja monopolisci gsm , zarabiajace miliardy w naszym Kraju to dowod na wielka korupcje wsrod odpowiedzialnych politykow i urzednikow. Za taki klops mozna kupic kogo i co sie chce. Proste. I tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-12-27 19:23
    No własnie... Po co więc dyskutować? Jeśli nikt jeszcze nie doniósł do organów (sorry - przekupine są wszystkie) o procederze korupcyjnym, to ja nie widzę sensu dyskutowania o tym...
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2005-12-28 10:40
    **Daniel: poważnie w simplusie mają wszystko szybciej i taniej ? Jakoś nie zauważyłem. Simplus zawsze odpowiadał na ruchy konkurencji z duzym opóźnieniem. Aczkolwiek jak się ma znajomych w plusie to jest oki. Ale żeby wszystko miał szybciej i taniej to jakoś nie zauważyłem.
    0
  • Users Avatars Mini
    daniel pisze: 2005-12-28 11:11
    No wyobraz sobie ***remik ze maja. Pierwsi wprowadzili mmsy, videorozmowe, 7swojakow znanych w taktaku jako tanie numerki, bezplatne rozmowy czy darmowe polaczenia z jedna osoba. Pozatym maja fajny fun skan, z ktorego mam nadzieje bede mogl korzystac i fajna poczte elektroniczna na www.simplusnet.pl (z czterema mozliwosciami dostepu do niej) a i bok maja tanszy bo 95gr, i kumpel dostaje na urodziny co roku 10zl nie duzo ale to mily gest. Teraz jeszcze dostal za darmo gre. A o miescie PLUSA gdzie jest zajebista bramka sms, nie bede wspominal. Jesli bede mogl zachowac swoj zloty numer z ery i przejsc do simplusa to chyba bede pierwszy. Tu nic nie ma ciekawego juz nie mowiac bezplatnego od czasu do czasu i nie ma mozliwosci takiego wykorzystania tel jak tam. Takze ja taktakowi wkrotce podziekuje.
    0
  • Users Avatars Mini
    daniel pisze: 2005-12-28 11:15
    A od miesiaca jeszcze maja Pay4Me. Jako jedyni w Polsce. I tez jako pierwsi. Wiec nie wiem gdzie ty zyjesz. Nie wiem czy masz takataka, czy nie. Ja mam i niestety zauwazam ze jestesmy w tyle. Same tenie numerki mi nie wystrarcza zebu tu zostac.
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2005-12-28 12:49
    **daniel: no to faktycznie żeś pojechał :) Mmsy może mieli pierwsi - nie pamiętam. Co mi ze swojaków w plusie jak ja do kilku nr ery/hei dzwonię? Podwójne doładowanie na święta też mieli pierwsi ? Chciałbym też zauważyć że urodzinowej premii w kwocie 10zł już od dawna nie ma. Także lepiej poczytaj i się zastanów żebyś potem nie żałował. Ale jak masz znajomych w plusie to nie widzę przeciwskazań. Powodzenia!
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2005-12-28 12:51
    Aha - jeszcze mieli jako pierwsi przepadające po miesiącu pakiety na plusa/stacjonarkę :). A może to Orange był pierwszy? hehe
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2005-12-28 12:53
    nie wspominam już o Happy taniej. Zastanów się co robisz :))
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2005-12-28 13:16
    **daniel: rozumiem że korzystasz teraz z tanich numerków w tak taku płacąc po 19gr za minutę i chcesz przejść do simplusa żeby płacić do nich po 78gr? Nie rozumiem tu czegoś :) Możesz mi to wyjaśnic ?
    0
  • Users Avatars Mini
    daniel pisze: 2005-12-28 15:54
    No nie wiem czy nie ma premi skoro, inni ja co roku dostaja, najtansze polaczenia w simplusie kosztuja 25 gr brutto. a swojaki nie sa po 78 gr, b0 78 gr to stawka do wszystkich. A pozatym jest cos takiego jak premia non stop: po 120 dniach 10 darmowych minut do wszystkich do wykorzystania w ciagu miesiaca, potem 30 smsow do wszystkich do wykorzystania w ciagu miesiaca a potem 5 zl do kazdego doladowania w ciagu miesiaca, a potem z nowu od poczatku i tak na stale. Takze ciagle sie cos dostaje. Moze za bardzo narzekam, ale tam ciagle cos maja. I co z tego ze przepadl pakiet po miesiacu, ale ile mogli sie nagadac. A my nic. Jak mowie samo 19gr, to za malo. A znajomych mam pol na pol era/plus a wiekszosc w tym czyms zwanym orange ;) Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2005-12-28 16:32
    wiem - swojaki w plusie są po 39 groszy. Premii urodzinowej dawno juz nie ma. Wiadomość pewna na 100% Jaj nie wierzysz to zapytaj w jakimś salonie Plusa. Może dostają tą premię urodzinową od mamy lub taty która zdalnie konto doładowuje? hehe Bo napewno nie od Plusa. A rzeczywiście jest ten program premia non stop. Strasznie zagmatwany. I to co dostajesz to jak nie wykorzystasz w ciągu miesiąca to przepada. Więc ja tam wole niższe ceny w taktaku niż jakieś dziwne dodatki. Nie musze nic pilnować żeby nie przepadło. Jak to my nie mamy pakietów? Przecież są po 29 gr za minutę i do tego wymienialne na esemesy więc znacznie wygodniej. Też się można nagadać :) Ale jak masz większość znajomych w tym czymś zwanym Orange to może do jakiegoś popa powinieneś zmigrować? Również pozdrawiam :)
    0
  • Users Avatars Mini
    daniel pisze: 2005-12-28 21:08
    Popa??? Absolutnie!!!!! To juz wolalbym zostac w tak taku taku. A co do premii, wyslalem wiadomosc ze strony simplusa do ich BOKu. Czekam na odpowiedz. Ale chyba jest kuzyn dostal w lato sms o tresci: W twoje urodziny 10zl bonus od simplus. Pozdrawiamy +) Zobaczymy co mi odpisza. Zreszta jak tak tak wymysli cos ciekawego to sie zastanowie jeszcze. Bo nie o same polaczenia mi chodzi.
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2005-12-28 21:20
    no masz rację. Nie samymi połączeniami człowiek żyje :). Ja też jestem ciekaw tej odpowiedzi z Bok-u. Chociaż wiem jaka będzie bo siostra ma simplusa i od zeszłego roku, może wcześniej nie dostaje premii urodzinowej. Nawet chyba na golu była dyskusja na ten temat ale nie pamiętam czy był oddzielny news. Ja też mam fajny numerek w Taktaku i gdyby już to bym się przeniósł do Simplusa. Nigdy do popa. Ale narazie nie mogę bo za dużo rozmawiam z heją/erą i taka zmiana w żadnym wypadku by mi się nie kalkulowała :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-12-28 21:28
    ni ma już premii urodzinowej ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2005-12-28 21:33
    Dzięki **wlo :). Teraz już chyba nie ma wątpliwości co do premii urodzinowej. **wlo jest oblatany w plusie i **daniel już możesz być spokojny co do odpowiedzi z boku.
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2005-12-29 12:01
    **daniel: nie ma sprawy :) I pamiętaj że swojaki w simplusie są po 39gr za minutę a nie po 19 jak w tak taku tanie numerki (pomijam tą opłatę za aktywację taniego numeru w TT dla uproszczenia) No ale jak mówię jesli miałoby się dzwonic do plusa to nie ma się co zastanawiać - trzeba brać simplusa. Albo wyważyć do jakiej sieci się najczęściej dzwoni i przeboleć te 30 groszy więcej w tak taku do swojaka w plusie (69gr do wszystkich po 4 miesiącach). Pod warunkiem że się coś dzwoni do Ery/Hayah. Również pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Protector pisze: 2006-05-27 01:42
    Witam all Mam telefon w mixie i mam problem:( Ponieważ mam 1 raz nr w Plusie więc nie wiem jak sprawdzić stan konta:( Czy mógł by mi ktoś podac kod??? ThX z GóRy:)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: