European Aviation Network w kolejnych 150 samolotach

Newsy
Opinie: 0
European Aviation Network w kolejnych 150 samolotach

Lufthansa Group wybrała Viasat i Deutsche Telekom do wyposażenia ponad 150 kolejnych samolotów w EAN (European Aviation Network).

Dzięki temu rozwiązaniu pasażerowie na pokładach samolotów Lufthansy, SWISS i Austrian Airlines mogą korzystać z szybkiego dostępu do internetu.

EAN łączy zasięg satelitarny w paśmie S firmy Viasat z uzupełniającą siecią naziemną (CGN) obsługiwaną przez Deutsche Telekom.

Viasat przejął Inmarsat w zeszłym roku i kontynuuje współpracę z Deutsche Telekom i Lufthansa Group. Inmarsat dostarcza swoje usługi satelitarne (pasmo Ka) dla Lufthansa Group od 2015 roku. To czysto satelitarne rozwiązanie znajduje się już na pokładzie 240 samolotów Lufthansa Group latających na trasach krótkiego i średniego zasięgu.

Deutsche Telekom działa jako dostawca usług internetowych dla różnych usług pokładowych. W lutym 2018 r. obaj partnerzy uruchomili Europejską Sieć Lotniczą, z której korzystają już inne europejskie linie lotnicze.

Decydując się na EAN, Lufthansa Group może zaoferować swoim pasażerom jednolitą, niezawodną łączność w samolocie. Niezależnie od trasy i samolotu.

Dodatkowe ponad 150 samolotów obejmuje typy floty Airbus A319, A320ceo, A320neo, A321ceo, A321neo i A220. System działa w Europie.

EAN wykorzystuje małe i lekkie anteny o niskim oporze powietrza. Całkowita waga systemu jest znacznie niższa i wynosi zaledwie 60 kg. To znacznie zmniejsza dodatkowe zużycie nafty i emisję CO2.

Lufthansa i Austrian Airlines oferują swoim gościom nieograniczoną liczbę bezpłatnych wiadomości w samolotach wyposażonych w dostęp do Internetu. Aby skorzystać z tej usługi, pasażerowie muszą zalogować się do FlyNet za pomocą numeru karty serwisowej Miles&More lub adresu e-mail zarejestrowanego w Lufthansa Group Travel ID. Pasażerowie mogą również śledzić swój lot na żywo na ruchomej mapie, otrzymywać informacje o lotach przesiadkowych, korzystać z asystenta czatu w przypadku pytań serwisowych, pobierać e-czasopisma, przeglądać Worldshop lub przeglądać menu pokładowe.

Badanie Viasat z 2023 r. dotyczące doświadczeń pasażerów wykazało, że 83% ankietowanych pasażerów dokonałoby ponownej rezerwacji w linii lotniczej, która oferuje wysokiej jakości Wi-Fi na pokładzie. Wi-Fi w samolocie jest ważne dla 81% respondentów.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: