Polska Telefonia Cyfrowa uruchamia nową usługę -  „Wirtualną Centralę Abonencką” opartą na telefonach komórkowych - (V-PABX -  Virtual Private Automatic Branch Exchange). Jest to pierwsze w Polsce tego typu  rozwiązanie wykorzystujące nowoczesne technologie, które integruje telefonię  komórkową i stacjonarną pozwalając na efektywne zarządzanie ruchem telefonicznym  w firmie. Jest przeznaczone dla małych i średnich firm, a także dla dużych firm,  posiadających rozproszone geograficznie oddziały. V-PABX umożliwia, na podstawie  reguł definiowanych przez użytkownika, bezpłatne przekierowanie rozmów  przychodzących do firmy na numer stacjonarny do określonych osób lub grup  pracowników bezpośrednio na telefony komórkowe. 
 
 V-PABX posiada zalety tradycyjnej centrali telefonicznej oraz oferuje dodatkowe  funkcje, których pozbawione są dotychczas stosowane rozwiązania. Jest ona przy  tym znacznie tańsza i łatwiejsza 
 w zarządzaniu, nie wymaga od firmy inwestowania we własną infrastrukturę  telekomunikacyjną oraz pozwala na wyeliminowanie opłat za bieżące utrzymanie  tradycyjnej infrastruktury w biurze. W ramach Wirtualnej Centrali Abonenckiej  Klienci mają możliwości uruchomienia usługi Darmowa Sieć Firmowa, dzięki której  połączenia między komórkowymi numerami firmowymi są bezpłatne.
 
 Wirtualna centrala jest rozwiązaniem łatwym do konfiguracji przez użytkownika.  Służy do tego aplikacja Menedżer Sieci Firmowej (MSF). Dzięki intuicyjnemu  interfejsowi można w prosty sposób uruchomić i skonfigurować każdą funkcję  wirtualnej centrali, a także ustalić reguły, na podstawie których system będzie  funkcjonował. 
 
 V-PABX umożliwia m.in. wprowadzenie własnego powitania (np. z informacją o  możliwościach wyboru numerów wewnętrznych przekierowujących do konkretnych  działów lub pracowników). Przychodzące połączenia są ustawiane w odpowiedniej  kolejności, a ich dystrybucja wewnątrz firmy następuje według określanych przez  użytkownika filtrów, np. numer VIP zostaje automatycznie przekierowany na  pierwszą dostępną linię, lub do z góry wyznaczonych osób. Rozbudowane menu  głosowe (IVR – Interactive Voice Response), do tej pory dostępne tylko w  drogich, tradycyjnych rozwiązaniach, umożliwi dzwoniącemu połączenie się  bezpośrednio z wybranym działem lub z konkretną osobą.
 
 Główne korzyści wynikające z posiadania Wirtualnej centrali to:
obniżenie kosztów połączeń (brak opłat za połączenia wewnątrz firmy i za przekierowanie połączeń z telefonu stacjonarnego na komórkowy);
brak opłat za zakup i serwisowanie centrali;
łatwiejsza kontrola wydatków na telekomunikację – dzięki  	możliwości ustalania limitów 
 	i bieżącego sprawdzania stanu kont;
szybka instalacja (bez konieczności instalowania skomplikowanej infrastruktury telekomunikacyjnej);
ułatwienie kontaktu z firmą dla klientów (jeśli pracownik nie jest dostępny pod telefonem stacjonarnym, można klienta przełączyć na komórkę);
połączenie w jeden system firmy, która ma oddziały, a tym samym usprawnienie komunikacji.