Škoda opublikowała komunikat dotyczący wygaszania sieci 2G i 3G w Europie, co ograniczy działanie wybranych funkcji Škoda Connect oraz, w części samochodów, również połączenia alarmowego eCall.
Według Škody pierwsza fala zmian obejmie Szwajcarię, Szwecję i Islandię od 1 stycznia 2026 roku, a pozostałe rynki europejskie mają podążyć w 2029 roku i później.
W niektórych autach nadal są usługi zależne od 2G i 3G – są to m.in. usługi Breakdown Call, Vehicle Health Report, Parking Position czy Vehicle Status.
Najważniejsza informacja dla właścicieli jest taka, że Škoda przygotowała ścieżkę „ratunkową” dla części samochodów. Ma ona polegać na aktualizacji oprogramowania, dostępnej zdalnie lub u partnera serwisowego. Marka zaleca wykonanie aktualizacji przed terminem wygaszenia 2G i 3G, a jeżeli auto nie obsługuje aktualizacji OTA, pozostaje wizyta w autoryzowanym serwisie.
Z drugiej strony Škoda wprost wskazuje, że właściciele aut z grupy MOD2 po wygaszeniu 2G i 3G stracą dostęp do usług Škoda Connect, poza usługą Infotainment Online. W przypadku tych samochodów producent mówi też o wpływie na eCall i zaznacza, że z powodu ograniczeń technologicznych nie ma dostępnego rozwiązania przywracającego działanie tej funkcji.
Do komunikatu dołączono tabelę z listą modeli i okresami produkcji, które mają być objęte zmianami. Z dokumentu wynika, że w grupie MOD2 znalazły się między innymi Kodiaq z lat 2016 do 2020, Superb z lat 2017 do 2020, Octavia z lat 2017 do 2020, Karoq z lat 2017 do 2020, a także Rapid z lat 2017 do 2019 oraz Fabia z okresu 2017 do 2022. W tych autach usługa Care Connect ma przestać działać, a eCall nie będzie już wspierany po wygaszeniu 2G i 3G.
Škoda zastrzega, że wpływ wygaszania 2G i 3G może różnić się w zależności od rynku i odsyła do lokalnych stron importerów, a w razie pytań do infolinii oraz partnerów serwisowych.
