Alcatel ma kontrakt z VECTRĄ

Newsy
Żródło: Alcatel
Opinie: 3

VECTRA rozpoczęła pracę nad uruchomieniem nowoczesnego Centrum Obsługi Klienta oraz wprowadzeniem nowego systemu billingowego. Za dostarczenie technologii i sprzętu odpowiada firma Alcatel Polska, która zajmie się też integracją wszystkich wdrażanych rozwiązań. Rozpoczęcie działalności przez Centrum i start systemu planowane są na czerwiec tego roku.

Wdrożenie nowych rozwiązań ma na celu podniesienie jakości obsługi klientów oraz udoskonalenie i przyśpieszanie wszystkich procesów związanych z zarządzaniem danymi. Dzięki temu abonenci zyskają szybki i łatwy dostęp do informacji o swoim rachunku, zamówionych usługach, nowościach w ofercie, pomocy technicznej itd. Ponadto, wprowadzenie nowego systemu billingowego umożliwi ujęcie wszystkich opłat abonamentowych na jednym rachunku o czytelnej strukturze, dzięki czemu abonenci zaoszczędzą na opłatach pocztowych lubczy przelewach bankowych. W przyszłości VECTRA planuje także wprowadzenie możliwości samodzielnego zarządzania kontem abonenckim przez internet.

Podpisana z firmą Alcatel Polska umowa na zintegrowany system zarządzania procesami biznesowymi przewiduje dostawę trzech podsystemów: Contact CenterCall Center, Billing i Work Flow. Pierwszy z nich – Contact CenterCall Center oparty na technologii Suntech Alcatela – obejmuje funkcjonalności związane z telefoniczną obsługą abonentów oraz uruchomienie nowych kanałów kontaktu, takich jak e-mail, faks, komunikator internetowy. Billing to najnowszej generacji system billingowy – także na licencji Suntech - obsługujący obecnie oferowane przez VECTRĘ usługi, czyli telewizję kablową, dostęp do internetu i telefonię, oraz usługi planowane w przyszłości, np. telewizję cyfrową, video on demand, pay per view. Work Flow obejmie z kolei wszystkie procesy biznesowe w ujednoliconym systemie informatycznym, ułatwiając zarządzanie relacjami z klientem: wystawianie rachunków, księgowanie wpłat, rejestrację usterek, przygotowanie zleceń dla serwisantów, zarządzanie kalendarzem serwisantów, sprzedaż, instalację i aktywację nowych usług, raportowanie itd.

Wdrożenie będzie prowadzone etapami. Abonenci VECTRY z pierwszych miast objętych nowym systemem będą mogli skorzystać z usług Centrum Obsługi Klienta już w czerwcu tego roku. Wtedy też trafią do nich pierwsze rachunki drukowane na pojedynczych blankietach. Stopniowo system będzie obejmował kolejne miejscowości i grupy abonentów tak, aby w I kwartale następnego roku był dostępny już we wszystkich sieciach VECTRY. Natomiast udostępnienie możliwości zarządzania kontem i rachunkiem abonenckim przez internet planowane jest na 2007 rok.

Inwestycje VECTRY w nowoczesne platformy informatyczne mają charakter kompleksowy, ponieważ uruchomienie systemu do obsługi klientów poprzedzono wdrożeniem systemu klasy ERP – IFS Applications - który ułatwi zarządzanie Grupą i koordynację wewnętrznych procesów biznesowych. Dostawcą technologii i firmą wdrażającą była IFS Poland. Nowy system ERP obejmuje obszary takie jak: kontrola obiegu dokumentów, finanse i księgowość, gospodarka magazynowa, projekty inwestycyjne i konserwacja sieci, środki trwałe oraz kadry i płace. Zarówno system wprowadzany przez Alcatel jak i IFS będą zintegrowane w zakresie finansowym i zarządzania magazynami.

Grupa VECTRA to drugi pod względem liczby abonentów operator kablowy w Polsce. Jest dostawcą usługi triple play – dostępu do telewizji, internetu i telefonu po jednym kablu. Obejmuje swoim zasięgiem 114 miast i dociera do ponad 620 tys. klientów.

Opinie:

Opinie archiwalne (3):

Komentuj

Komentarze / 3

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: