Dynamiczny wzrost liczby abonentów GSM w Amerykach

Newsy
Żródło: 3G Americas
Opinie: 23

W 2002 roku łączny wzrost liczby abonentów sieci cyfrowych GSM na obu kontynentach amerykańskich wyniósł 54 %. Był to największy wzrost ze wszystkich technologii telefonii komórkowej stosowanych w tym regionie. W samej Ameryce Łacińskiej liczba użytkowników sieci GSM w zeszłym roku wzrosła o 90 %, głównie w drugiej połowie roku, gdy uruchomiono tam kilka nowych sieci GSM. Chris Pearson z organizacji 3G Americas sądzi, że GSM może stać się dominującą technologią komórkową w obu Amerykach do 2007 r. Wielu operatorów sieci TDMA zastanawia się nad migracją do GSM-u. Według ostatnich danych przedstawionych przez EMS w Ameryce Łacińskiej jest obecnie 8.5 mln użytkowników GSM (wzrost o 90 %), a w USA i Kanadzie 17.6 mln - wzrost o 41 % w 2002 r.

Na świecie z technologii GSM korzysta 825 mln abonentów w 640 sieciach (469 operatorów) w 175 krajach. GPRS jest dostępny w sieciach 147 operatorów w 58 krajach.

Opinie:

Opinie archiwalne (23):

Komentuj

Komentarze / 23

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    staples pisze: 2003-04-09 01:35
    Ładnie ładnie każdy docenia możliwości jakie niesie GSM i tym podobne standardy mobilne a sieci zarabiają, biznes się kręci i każdy zadowolony :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-04-09 01:53
    Hmmm, po pierwsze GSM z technicznego punktu widzenia jest odmiana TDMA (szczeliny czasowe), podobnie jak kwadrat jest prostokatem (ale nie odwrotnie), a po drugie szkoda, ze nie napisano ze w Ameryce sa operatorzy ktorzy oferuja uslugi w wielu standardach i ze te migracje od systemu do systemu owszem sa, ale wiekszosc klientow korzysta caly czas z tych samych opow. Czasem sa nawet zachecani do migracji w kierunku GSMu - przykladem Cingular.
    0
  • Users Avatars Mini
    wandik pisze: 2003-04-09 02:06
    Czy ktoś może mi wyjaśnić, na czym polegają różnice pomiędzy systemami GSM, CDMA, TDMA, iDEN?
    0
  • Users Avatars Mini
    louis pisze: 2003-04-09 03:02
    WoofeR** co to znaczy kiedy bedzie tak w Polsce. W ameryce gsm jest dopiero modny i sa w stosunku do Europy w tym i do Polski jesli chodzi o GSM do tylu! Wiec nie pisz bzdur tylko dla punktow! Zreszta z takimi apelami moge sobie dac spokoj, tutaj pisze sie tylko dla punktow!
    0
  • Users Avatars Mini
    looc pisze: 2003-04-09 03:57
    gsm to cdma, tdma wywodzi sie z komunikacji wojskowej, dziala na innych czestotliwosciach, jest latwiej namierzalny i inaczej autoryzuje polaczenia. to tak w 3 slowach. woofer, duzo operatorow przechodzi w stanach na gsm, albo laczy jedno z drugim.
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-04-09 09:09
    wandalik, duzy artykul (po angielsku, usun spacje) jest tu www.arcx.com/ sites/CDMAvsTDMA.htm GSM(900/1800) i amerykanski GSM 1900 (czyli PCS) oraz iDEN (800/850) to TDMA (stosowanie szczelin czasowych zamuast kodowania jak CDMA). Amerykanie stosuja jeszcze system AMPS. iDEN powstal przez przejscie na emisje cyfrowa z analogowej (tak jakby Centek sie scyfryzowal)
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-04-09 09:39
    looc hmmm dopiero modny i my niby jestesmy w tyle za ameryka chyba tylko poludiowa, bo w USA napewno nie tam komorki juz przestaly bydz wrecz modne....;)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-04-09 11:52
    Nie mam obecnych danych, ale mysle ze te na grudzien 2002 sa miarodajne. szymon_ ma racje, a nawet dorzuce wiecej: penetracja komorek jest wyzsza od naszej (okolo 27%, w zaleznosci od sposobu liczenia) nie tyko w Stanach i Kanadzie, ale rowniez w Chile i Argentynie (dane sprzed kryzysu). Tak wiec mozemy sie rownac z tylko z NIEKTORYMI krajami Ameryki Pld. Inne miejsca na swiecie tez sie znajda np. niektore kraje afrykanskie albo Azji srodkowej :-((.
    0
  • Users Avatars Mini
    Aragon pisze: 2003-04-09 12:34
    W USA fajne majaceny fonow GSM ;) SE t68i jest nowościa i kosztuje bagatela 499$ :D bez kamerki, a t300 z kamerka chyba 200$ z tego co pamietam, kurcze az milo popatrzec i sie dowartosciowac jaki to sie posiada dobry i nowoczesny telefon (t68i) a nie tak jak w Europie wszystko za niedlugo po 1zl ;) . Ten t68i to jest tam jednym z drozszych telefonow :D Pozdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    galaktyczny Edek pisze: 2003-04-09 12:40
    Tak telefony sa drogie, za to rozmowy sa tam tanie, np. ja mialem w Verizonie nielimitowane rozmowy na terytorium Stanow za 99 dolarow miesiecznie. Moglem jeszcze dokupic dodatkowa transmisje (nielimitowana w moim stanie) za 39 dolarow miesiecznie. Pakiety darmowych minut w wymiarze 1500-2000 miesiecznie sa tam normalne. Bardzo mi sie to podoba bo telefon sluzy do rozmawiania, a nie chwalenia sie kolegom w knajpach jakie fajne ma funkcje (ktore zreszta nie sa zazwyczaj uzywane, po czesci ze wzgledu na ceny). Smieje sie jak widze "pakiet darmowych 20 minut miesiecznie" LOL, ale sie nagadam, cale 40 sekund dziennie....
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-04-09 12:48
    Wlasnie wszedlem na strone pierwszego z brzegu opa w Stanach (www.cingular.com) - nadaje w PCSSie (GSM 1900), aby porownanie bylo uczciwe - CDMA jest jeszcze tansze. Za 30 dolarow miesiecznie mam 300 minut darmo plus 5000 (piec tysiecy minut!) do przegadania w weekendy i po 21. Ciekawe kiedy u nas takie oferty. Stawiam na rok 2017.... PS iDENy w Stanach maja wbudowane cos w rodzaju "krotkofalowki". Mozna gadac do ok. 200 mil z innym uzytkownikiem iDENa calkowicie za darmo....
    0
  • Users Avatars Mini
    Aragon pisze: 2003-04-09 12:56
    galaktyczny Edek: Tak masz racje, jesli chodzi o ceny rozmów i jakość swiadczonych usług to jestesmy, a w szczegolnosci Polska 100 lat za murzynami i powiem, ze chyba wole tak jak w USA uzywac Ericssona T10, lub Nokii 3310 (ktora niektorzy operatorzy w stanach daja za free) ale miec praktycznie nieograniczone minuty bo jak tu nazwac 2000 min/mies :D No ale z innej strony to jak udowodnia ze kom sa szkodliwe i powoduja raka to nie chcialbym byc na miejscu dzwoniacego miesiecznie 2000 min :/ Pozdr
    0
  • Users Avatars Mini
    axell pisze: 2003-04-09 14:09
    Hmm, z tego co wiem to w USA poziom obslugi klienta jest duzo duzo nizszy niz w Polsce czy w ogole w Europie. Tylko tam nie trzeba co chwila reklamowac rachunkow, starac sie o jak najlepsze sluchawki w PWA czy dzwonic co chwila ile jeszcze zostalo minut w abo
    0
  • Users Avatars Mini
    xbastiann pisze: 2003-04-09 14:18
    Cyrografy mają na dwa lata, taryfikują tylko całe minuty "... Unanswered calls of 30 seconds or longer incur airtime ..."
    0
  • Users Avatars Mini
    xbastiann pisze: 2003-04-09 14:25
    "Airtime and other measured usage are billed in full-minute increments, and actual airtime and usage are rounded up to the next full increment at the end of each call for billing purposes." O ile dobrze rozumiem to Oni płaca za czas od "podniesienia słuchawki" a my płacimy za TalkTime czyli czas gadania, być może to jest powodem dawania tak dużej ilości darmowych minut CZASU ANTENOWEGO.
    0
  • Users Avatars Mini
    marek995 pisze: 2003-04-09 15:09
    Wynikiem tego sa inne ceny za rozmowy
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-04-09 16:53
    Jest to nie airtime tylko od polaczenia do nacisniecia czerwonej sluchawki przez inicjujacego (jak w Verizonie). W Cingularze sa jeszcze nielimitowane SMSy przez pierwsze trzy miesiace za 3 dolce/mies. A ja tu jestem w Oskarze i ostanio zmienialem taryfe z prepaida na taryfe Talk Lots More www.oskarmobil.cz/en/ price_plans/tarify.php (bez spacji). Poniewaz mam SE68i i nie chcialem zadnego fona postanowili ze zamiast tego do standardowych 300 min za 130 zlotych i SMS za 13gr dorzucic 120 minut gratis/mies i pakiet 3000 SMSow (bez terminu wykorzystania). A w Polsce mialem fona przez prawie 6 lat (+ i Idea - najwyzsze taryfy indywidualne) i figa z makiem.....zawsze okazywalo sie ze niestety sie nie da...
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-04-09 17:14
    Aha, w Oskarze fony nie maja SIMlockow (widac to w powyzszym komunikacie o taryfach). Zapytalem dlaczego, a na to dealer "bi to nasza taryfy maja zatrzymac u nas kilienta a nie SIMLock". Bylem zdziwiony ze prepaid tez go nie ma (w kazdym razie Siemens A50 ktory kupilem znajomej).
    0
  • Users Avatars Mini
    olenda pisze: 2003-04-10 18:38
    wiec w stanach owszem jest duzo minut darmowych ale trzeba pamietac ze sa to minuty na rozmowy - WSZYSTKIE, czyli tak na przychodzace jak i wychodzace. Jestem szczesliwym uzytkownikiem T-Mobile i za 39 usd, mam calkowicie darmowe weekendy i noce ( od 9 do 7), a w tygodniu 600 min do wykozystania, wiec jest w pozadku, sms - sa ale kosztuja 5 centow za sztuke, mozna wykupic jakies pakiety, ale lepiej po prostu zadzwonic...;) co do telefonow - aparatow to nie do konca jest tak, wszystko zalezy od twojego kredytu - czyli czy bedziesz dobrym klientem, jaka masz historie kredytowa ( zreszta tu wszyscy ciagle to sprawdzaja po twoim SSN), i od tego zalezy cena aparatu. Zreszta teraz ceny zaczely spadac od czasu jak niemcy kupili voicestreama i zmienili na T-Mobile...
    0
  • Users Avatars Mini
    olenda pisze: 2003-04-10 18:39
    Dla przykladu SE 68 kosztuje okolo 200 usd, ( ale pamientajmy tez o zarobkach...hehehe) ale juz t720 mozna miec za 100 ( ta wlasnie mam...) natomiast co do zaawansowania telefonow to juz nadgonili bo w sprzedazy sa juz 3650, 6310i, samsung v205, s100, 7210 i 7250. Wszystko tez zalezy czy na danym obszaze hasa juz GSM...np u mine Cingular wciaz jest jeszcze na starych zasadach czyli telefony bez sim card i maja same gruchoty - typu 8290, ale juz w californii gdze jest juz jako GSM, maja juz fajne i nowe phoniki...ufff ale wypocilem....
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-04-12 23:16
    No w stanach coraz wiecej osob siega po komorki!Moze to dobrze rokuje dl aich sieci i beda inwestowac!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-04-12 23:21
    olenda ale 200$,100$ to jest cena w promocji czy poza??A co do 6310i to on juz nie jest taki nowy ale masz racje ogolnei granica sie zaciera i nie ma juz takiej roznicy.Choc jak bylem w Stanach 2 lata temu to taki znajomy co z nim jezdzilismy mial motke Sharka i byl objarany nia!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-06 18:04
    Jeszcze do niedawna w USA rzadzily pagery. Ale widac,ze i Amerykanie sie otworzyli na komorki (swoja droga strasznie pozno)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: