EssilorLuxottica ogłosiła dziś, że rozszerzyła swoje partnerstwo z Meta Platforms, zawierając nową długoterminową umowę, na mocy której strony będą współpracować w następnej dekadzie w celu opracowania „wielopokoleniowych inteligentnych produktów okularowych”.
Obie firmy współpracują od 2019 roku, czego efektem są dwie generacje inteligentnych okularów marki Ray-Ban.
Okulary Ray-Ban Meta są sprzedawane w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii i wielu krajach europejskich, w tym w Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Norwegii, Hiszpanii i Szwecji.
Najnowsza generacja okularów Ray-Ban Meta została wprowadzona przez EssilorLuxottica i Meta jesienią 2023 roku.
Oprawki mają możliwość wykonywania połączeń telefonicznych, robienia i udostępniania zdjęć i filmów, słuchania muzyki i przesyłania treści na żywo. W USA i Kanadzie okulary mogą już korzystać z platformy Meta AI.