Polska wiceliderem transakcji zbliżeniowych - już niedługo bez PINu do 100 zł

Newsy
Opinie: 0

Mastercard opublikował najnowsze dane dotyczące popularności transakcji zbliżeniowych.

W sierpniu 2018 r. po raz pierwszy udział tego rodzaju płatności we wszystkich transakcjach z użyciem kart Mastercard i Maestro w Polsce przekroczył próg 85%.

W ciągu ostatniego roku liczba transakcji tego typu wzrosła o 38%.

W Europie częściej niż Polacy zbliżeniowo płacą jedynie Czesi (93%).

W Szwecji, która często jest wskazywana jako pierwszy kraj, który może stać się „w pełni bezgotówkowy”, zbliżeniowo realizowanych jest obecnie 12% transakcji Mastercard. W przypadku Niemiec, czyli europejskiej potęgi gospodarczej, jest to niewiele więcej - 15%.

Średnio niemal co druga (48%) transakcja kartą Mastercard w Europie jest realizowana bezstykowo. Inne kraje europejskie nadrabiają jednak dystans do liderów technologii zbliżeniowej, takich jak Polska czy Czechy. W ciągu ostatniego roku liczba transakcji tego typu wzrosła niemal dwukrotnie (+97%). Liczba transakcji bezstykowych Mastercard najszybciej rośnie w krajach, w których technologia zbliżeniowa dopiero nabiera rozpędu: w Szwecji, na Litwie (w obu krajach 15-krotny wzrost rok do roku), Estonii (x8), Albanii (x5) i Belgii (x4).

Dziesiątka państw Europy z najwyższym odsetkiem transakcji zbliżeniowych kartami Mastercard:

  1. Czechy – 93%                                                                  
  2. Polska – 85%
  3. Słowacja – 83%
  4. Węgry – 83%
  5. Czarnogóra – 71%
  6. Rumunia – 69%
  7. Grecja – 61%
  8. Rosja – 60%
  9. Białoruś – 57%
  10. Serbia – 57%

Według najnowszych danych Narodowego Banku Polskiego, w naszym kraju wydano już niemal 32 miliony zbliżeniowych kart płatniczych, które stanowią 80% spośród wszystkich.

Jednocześnie przyjmowanie płatności zbliżeniowych umożliwiają już praktycznie wszystkie punkty sprzedaży, które posiadają terminale płatnicze. Według danych NBP umożliwia to już ponad 98% urządzeń w Polsce.

„Technologia zbliżeniowa przyjęła się w Polsce ze względu na szybkość, wygodę i bezpieczeństwo, które doceniają konsumenci. Dzięki rozpowszechnieniu nowych form płatności zbliżeniowych, jak te mobilne, oraz dalszej rozbudowie infrastruktury płatniczej, możemy wzmocnić swoją pozycję wśród europejskich liderów zbliżeniowości. Popularność tej technologii powinna jeszcze bardziej wzrosnąć, kiedy po podwyższeniu limitu będziemy mogli płacić zbliżeniowo bez PIN-u do 100 złotych”– mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: