PLUS i PLAY zwiększyli wydatki reklamowe w 2013 r.

Newsy
Żródło: Wirtualne Media
Opinie: 8

Serwis Wirtualnemedia.pl podał wydatki reklamowa polskich firm w 2013 r. w oparciu o dane Kantar Media. Są to dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów. Budżet T-Mobile skurczył się o 23,8 mln zł do 472,4 mln zł (czyli o 4,8 proc.), a Centertelu - o 88,7 mln zł do 450,9 mln zł (aż o 16,4 proc., co jest zdecydowanie największym spadkiem w zestawieniu). W przypadku drugiego operatora można to tłumaczyć większymi nakładami w 2012 roku związanymi z rebrandingiem TP na Orange.
Z drugiej strony wyraźnie wzrosły inwestycje reklamowe Polkomtela i pozostającego poza czołową dziesiątką P4, operatorów sieci Plus i Play. Pierwszy cennikowo wydał w ub.r. 411,1 mln zł, o 36,5 mln zł więcej niż w 2012 roku (9,7 proc. w górę), a drugi - 366,1 mln zł, o 91,2 mln zł więcej (o 32,4 proc. w górę).

wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media)

2013

2012

T-Mobile Polska

472 376 870 zł

496 188 883 zł

PTK Centertel

450 881 965 zł

539 623 893 zł

Polkomtel

411 086 604 zł

374 586 812 zł

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mati pisze: 2014-01-30 13:25
    To potwierdza tylko fakt, że Play sam się już nie sprzedaje tak jak kiedyś, i wymaga pompowania kasy w marketing.
    2
  • Users Avatars Mini
    playowiec pisze: 2014-01-30 13:39
    Szanowny Play'u nasi "celebryci" mają tak mało pieniędzy - prosimy Cię wspomagaj ich dalej, po cóż by te pieniądze przeznaczyć na infrastrukturę, wystarczy roaming W3, a internetu nie musi być wcale - wystarczy zrobić reklamę, że macie najszybsze LTE. Odliczam dni do końca umowy...
    2
  • Users Avatars Mini
    darks pisze: 2014-01-30 13:41
    Nie tyle, co wymaga, co taką ideologię obrali. Można walczyć najlepszymi cenami, najlepszymi towarami, najlepszą jakością usług i obsługi klienta. Tutaj jednak potrzebni są dobrzy logicy, którzy plan działania opracują i dopracują. Można też papugować trendy i pompować kasę w marketing, bo przecież "reklamować się trzeba i to się zawsze zwraca". Druga droga jest oczywiście bzdurą. W przypadku klienta odmóżdżonego zadziała, ale wystarczy że takowy klient ma wśród bliskich kogoś średnio bystrego, aby wkrótce dostał informację na zasadzie "przepłacasz, zobacz co mi oferuje XYZ". Orange, które pod kątem jakości usług, obsługi klienta itd. mocno ustępuje np. T-mobile zdobywa obecnie najwiecej klientów. Reklamy nadal są, ale bardziej dla podtrzymania nazwy Orange niż lansowania danego produktu. Klasyczne (od lat te same maskotki), często całkiem zabawne. Walkę wygrali jednak cenami, zwłaszcza w połączeniu usług mobilnych ze stacjonarnymi. Dawniej Play oferował najniższe ceny i był wielki boom związany z przenoszeniem się do tej sieci. Znam wielu, którzy przeszli z Orange do Play, a teraz wracają.
    1
  • Users Avatars Mini
    james pisze: 2014-01-30 13:57
    Budżety reklamowe za 2013 po kolei w T-Mobile 472,4 mln zł, Orange 450,9 mln zł, Plus 411,1 mln zł i Play 366,1 mln zł. Pasuje to zestawić z liczbą pozyskanych klientów przez operatorów za zeszły rok.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Szewczak pisze: 2014-01-30 14:46
    Reklamy muszą być, bez tego nic się nie sprzeda. Żeby dotrzeć z informacją do milionów trzeba wydać miliony. Jeżeli wymierną korzyścią są pozyskani klienci, szmal za reklamy wróci z nawiązką. W okresie kryzysu marketingowcy mają dużo trudniejsze zadanie. Ludzie szukają oszczędności. Operator chce zarabiać coraz więcej. Rozbudzanie popytu niestety ma granicę. Teraz trwa walka o utrzymanie i zabieranie innym. Na szczęście ludzie wciąż łapią się jak dzieci na slogany: 4G/LTE/bezpłatny/unlimited/tablet za złotówkę/w pakiecie oszczędzasz itd. Ja życzę operatorom reklam ciekawych, zabawnych i przecierających nowe szlaki. Nudy nie trawię :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Yey pisze: 2014-01-30 19:49
    Fajny przykład na to jak tytuł wpływa na to jak odczytujemy informację. Ten sam komunikat można by zatytuować "T-Mobile wydał na reklamy najwięcej, a Play najmniej". Czy wówczas również w komentarzach była by mowa o drogich celebrytach z Play?
    0
  • Users Avatars Mini
    wojtek pisze: 2014-01-31 09:32
    @Yey nie do końca tak jak piszesz, wystarczy otworzyć główną stronę tego portalu by przeczytać kto i kiedy przeszedł lub przejdzie do play w kilku notatkach, ludzi zaczyna to trochę irytować - szczególnie tych co wiedzą że Play obecnie cen dobrych już nie ma, a jakością własnej sieci nie mógł się popisać nigdy. Tak jak napisał @darks: sam uciekłem z Orange do Play, po czym szybko z podkulonym ogonem do Orange wróciłem i poza dużą różnicą w jakości mam aktualnie (o dziwo) w Orange sporo niższą cenę niż dostałbym w Play (piszę o internecie mobilnym) - ale cóż rozumiem, że Wojewódzki czy Radwańska tani nie są....
    1
  • Users Avatars Mini
    Mario pisze: 2014-01-31 20:25
    widziałem http://plusforum.pl/ że można przejść do plus i dostać 6 miesięcy abonamentu za 0zł, jak to wygląda i innych operatorów. Bo chcę zmienić play na coś innego
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: