Polacy ufają Nokii i Orange

Newsy
Żródło: Reader’s Digest
Opinie: 60

Ogłoszone zostały wyniki 6 edycji największego europejskiego badania konsumenckiego European Trusted Brands 2006 przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Ponad 25 tysięcy respondentów z 14 krajów wskazało marki, które darzą największym zaufaniem, w 30 kategoriach – 20 wspólnych dla całej Europy i 10 wybranych lokalnie.

W tegorocznym badaniu największym zaufaniem Europejczyków cieszą się Nokia, Nivea (zwycięzcy we wszystkich 14 krajach w kategorii telefon komórkowy i kosmetyki do pielęgnacji skóry), Visa (wybrana w 13 krajach w kategorii karta płatnicza, tylko Węgrzy wybrali MasterCard), Canon i Kellogg’s (w 10 krajachw kategoriach aparat fotograficzny/kamera oraz płatki śniadaniowe).

Marki, które zdobyły największe zaufanie konsumentów w swojej kategorii w więcej niż 5 państwach, to: Nokia i Nivea – 14 państw, Visa – 13, Canon – 10, Kellogg’s – 10, Ariel – 6, Miele – 6, Hewlett Packard – 6.|

Największe zaufanie Polaków zdobyły: Mercedes (samochód), Amica (urządzenia AGD), IBM (komputer osobisty), Nokia (telefon komórkowy), Orange (operator telefonii komórkowej), Sony (aparat fotograficzny/kamera), Orbis (biuro podróży), PKO Bank Polski (bank), Visa (karta płatnicza), PZU S.A. (firma ubezpieczeniowa), Onet.pl (firma internetowa), Orlen (stacja benzynowa), Centrum (witaminy), Apap (środek przeciwbólowy), Aspirin Bayer, Gripex (leki na przeziębienie), L’Oréal (kosmetyki do pielęgnacji włosów), Avon (kosmetyki zapachowe i kolorowe), Nivea (kosmetyki do pielęgnacji skóry), Vizir (proszek do prania), Nestlé (płatki śniadaniowe).

Spośród kategorii lokalnych Polacy obdarzyli największym zaufaniem: TVN (stacja TV), Gazetę Wyborczą (gazeta codzienna), Winiary (producent żywności), Hortex (soki), Herbapol (preparat ziołowy), Colgate (pasta do zębów), Żywiec Zdrój (woda), Kamis (przyprawy), DrOetkera (ciasta/desery), Domestos (śrdoki czystości). Marki te otrzymują nagrodę Złote Godło European Trusted Brands.

Dodatkowo polski oddział Reader’s Digest roku przyznaje co roku nagrody – Srebrne Godło European Trusted Brands -– dla tych marek, które według respondentów zdobyły najwyższe uznanie w minimum 3 z pięciu kryteriów określających zaufanie do marki: jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek, znajomość potrzeb klienta i jestem klientem.

„To co wydaje się interesujące na przestrzeni sześciu lat istnienia badania to, właśnie srebrni zwycięzcy są tymi, którzy najczęściej się zmieniają i tym samym każda zmiana pokazuje reakcję konsumentów na pozycję rynkową marki.” – mówi Alicja Fuksiewicz odpowiedzialna za badanie European Trusted Brands w Polsce.

W ramach tegorocznej edycji badania Srebrnymi Laureatami European Trusted Brands zostały marki: Toyota (samochód), Whirlpool (urządzenia AGD), LG (komputer osobisty), Sony Ericsson (telefon komórkowy), Plus GSM (operator telefonii komórkowej), Konica Minolta (aparat fotograficzny/kamera), Neckerman (biuro podróży), mbank (bank), Mastercard (karta płatnicza), Allianz (Allianz), Allegro (firma internetowa), Shell (stacja benzynowa), Vitaral (witaminy), Nurofen (środek przeciwbólowy), Aspirin C (leki na przeziębienie), Vichy (kosmetyki do pielęgnacji włosów), Yves Rocher (kosmetyki zapachowe i kolorowe), Garnier (kosmetyki do pielęgnacji skóry), Omo (proszek od prania), Discovery (stacja TV), Rzeczpospolita (gazeta codzienna), Pudliszki (producent żywności), Tymbark (soki), Amol (preparat ziołowy), Blend-a-med (pasta do zębów), Artic (woda), Knorr (przyprawy), Delecta (ciasta/desery), Pronto (środki czystości).

Głównym celem badania jest wskazanie poziomu zaufania konsumentów do poszczególnych dziedzin życia społecznego począwszy od źródeł pozyskiwania informacji poprzez zaufanie do Unii Europejskiej aż po marki. Sondaż przeprowadzany jest w 12 językach w 14 krajach europejskich, łącznie z Rosją. Respondenci są wybierani spośród 4-milionowej bazy prenumeratorów Reader’s Digest. Próba ustalona na podstawie selekcji i wyników badania odzwierciedla zróżnicowanie demograficzne każdego z krajów. W 14 krajach przeanalizowano łącznie 25 434 ankiety. Dzięki wynikom tego badania możemy poznać europejskie trendy w postrzeganiu wielu aspektów życia codziennego.

European Trusted Brands to największe i najszerzej zakrojone badanie konsumenckie przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. i od tamtej pory jest ono co roku kontynuowane w kilkunastu krajach europejskich. Jest to jedyny sondaż w Europie, który oprócz tematyki marketingowej bada także nastroje społeczne i rokrocznie pogłębia analizę portretu typowego Europejczyka.

Biorąc pod uwagę wszystkie kraje i wszystkie kategorie, respondenci wymienili łącznie ponad 112 tysięcy różnych marek.

Opinie:

Opinie archiwalne (60):

Komentuj

Komentarze / 60

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-04-12 03:43
    wg tego zrodla ktore podaje takie "sensacje" to polowa Polakow wygrala po 1mln pln ,zalosne ...
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2006-04-12 03:45
    i chyba nie najwieksze zaufanie tylko swiadomosc marki
    0
  • Users Avatars Mini
    Szalony pisze: 2006-04-12 04:44
    Normalne jaja :-) to chyba świąteczne ;) ludzie to już chyba oszaleli na punkcie Orange ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Szalony-1 pisze: 2006-04-12 04:47
    Dziś do mnie dzwonili z Orange czy bym do nich nie wrócił :-) a ja grzecznie im podziękowałem :) poza tym jak się spytałem kiedy w Łodzi Orange zrobi umts to babka zrobiła karpia :-) i wszystko jasne jest co nie jest orenżadowe :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartosz pisze: 2006-04-12 07:31
    ciekawe czy za plusem odpowiedzieli się użytkownicy simplusa czyli osób korzystających z oferty prepaid :]
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2006-04-12 08:37
    U mnie Orange nie wbudza szczególnego zaufania... ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    andvhs pisze: 2006-04-12 08:41
    UFO sz mi - UFO m ci
    0
  • Users Avatars Mini
    vod pisze: 2006-04-12 09:21
    Dobre sobie!Tak jak mowi *lennox to raczej swiadomosc marki miala wplyw!Teraz w promocjach Orange krem Nivea do kazdej aktywacji gratis!
    0
  • Users Avatars Mini
    Rokko-1 pisze: 2006-04-12 09:36
    Orenge budzi zaufanie Polaków jakos trudno w to uwierzyć
    0
  • Users Avatars Mini
    mik007 pisze: 2006-04-12 09:43
    Wygrały marki znane przeciętnemu panu Heńkowi, a to wcale nie znaczy że najlepsze...ja akurat Nokii i Orangutanowi nie ufam, ale niech będzie że ktoś im tam wierzy. Ale w przypadku PKO BP, Orlen i PZU S.A. to czysty śmiech :))) im większy moloch tym bardziej godny zaufania :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinb pisze: 2006-04-12 09:57
    musicie się ostro zabrac panowie w przyszłym roku za głosowanie na Plusa, bo nie możecie scierpiec tego orangutana na takiej pozycji
    0
  • Users Avatars Mini
    xxx pisze: 2006-04-12 10:08
    Te badania były robione w biurowcu centertela
    0
  • Users Avatars Mini
    JasonX pisze: 2006-04-12 10:22
    Orange i Nokia największe zaufanie?!Biedni naiwni Polacy...
    0
  • Users Avatars Mini
    belzebub pisze: 2006-04-12 10:35
    orbis, pko, pzu, orlen ... mi sie to kojarzy z molochami z czasow komunizmu przestawionymi na kapitalistyczne warunki. kazda z tych firm jest dla mnie daleka od zaufania... i jeszcze sony lepszy od canona w cyfrakach ... fajne wyniki.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-04-12 10:55
    IBM w Polsce? A kto ma IBM-a????
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-04-12 10:57
    Bartosz - raczej fani Wiśniewskiego...
    0
  • Users Avatars Mini
    Major Bień pisze: 2006-04-12 11:24
    Teraz wiemy w jakich firmach działy marketingu(czytaj robienia wody z mózgu klientów) dostaną premie.
    0
  • Users Avatars Mini
    bartoldoo pisze: 2006-04-12 11:32
    faktem jest że takie badania nie mają nic wspólnego z rzeczywistymi kozyściami jakie płyną z wybrania danego producenta. ludzie się na tym nie znają. nie znaja parametrów noki oferty orange, parametrów canona itp. pokazują tylko które marki kojazą sie najlepiej ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2006-04-12 12:08
    Reader’s Digest ta firma to dopiero wzbudza zaufanie...
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2006-04-12 12:15
    Nokia - prosty telefon dla prostych ludzi.
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2006-04-12 12:18
    A prostym warunkom, prawom czy przedmiotom się ufa i łatwiej akceptuje. Szczególnie jeśli ma ją ciotka czy wszystkie koleżanki w moherowych beretach :)
    0
  • Users Avatars Mini
    bigman pisze: 2006-04-12 12:22
    ***wlo - co do IBM-a to pewnie jakies buraki go jeszcze myla z komputerem PC. IMHO w tej kategorii bardziej juz bym widzial HP/Compaq - chyba najpopularniejsza marka w Polsce z tzw. "komputerow firmowych"
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinb pisze: 2006-04-12 12:33
    + DELL
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-04-12 12:50
    a moją najukochńszą marką komputera jest noname składany przeze mnie hehe. Bardzo mu ufam. Bo wiem co jest w środku :D
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2006-04-12 12:52
    A komórki noname ktoś już składa?
    0
  • Users Avatars Mini
    bigman pisze: 2006-04-12 12:56
    ***marcinb - tylko ze Dell w Polsce nie prowadzi sprzedazy dla klientow prywatnych, wiec chyba nie nadawalby sie do tego konkursu o ktorym mowa w newsie - przynajmniej w Polsce. Cytujac za strona Dell-a w Polsce: "Tylko dla firm i instytucji.." a szkoda - bo to na prawde swietne komputery. Mialem okazje pracowac na Dellu Gx260 (P4 2.4 GHz) i wiem co znaczy miec dobrego kompa.
    0
  • Users Avatars Mini
    always pisze: 2006-04-12 13:19
    to że Orange jest na pierwszym miejscu jest pewnie czystym przypadkiem, a Nokia Hymm..... pewnie już nie długo utrzyma swoją pozycje:-) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    nautilius pisze: 2006-04-12 13:20
    śmiechu warte...nokia najwieksze zaufanie - tak jak przedmówcy uważam że to tylko świadomość marki. nokia to jedne z bvardziej awaryjnych teleofnów, drogie w zakupie. pzu i pko? hmm jak najdalej od tych marek :D
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2006-04-12 14:40
    Badanie ma taką wiarygodność jak badający.Popularność-rozpoznawalność marki chyba przez leni,którym sie nie chce sprawdzić innych ofert tylko tam idą,bo ``Kryśka`` ma,albo otwieranie kont pracownikom poprzez zaproszenie do firmy przedstawiciela banku i podpisywanie umów prawie na przymus.Zmiana banku i ubezpieczyciela jest banalnie prosta i można to załatwić nie wychodząc z domu,tylko list polecony trzeba wysłać.Polacy to lenie i tyle.A wiedzę o markach maja z reklamy w tv gdzie Zygmunt...
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2006-04-12 14:43
    co pralki nie potrafi włączyć jest autorytetem w dziedzinie prania.Takie reklamy u mnie obniżają zaufanie i prestiż marki.Jak ktoś lubi to jak cały ranking orżnąć od początku do końca,no Orbis jest o.k.
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2006-04-12 14:50
    wlo** ja mam IBM`a,ale już serwis mam tylko w wa-wie.A do trojmiasta nawet nie wysyłają części jak zasilacz,bateria musiałem prosić znajomych żeby mi kupili i wysłali.
    0
  • Users Avatars Mini
    WYMIATACZ pisze: 2006-04-12 14:51
    W GŁOWIE SIĘ NIE MIEŚCI A O PLUSIE TO ZAPOMNIELI
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-04-12 15:26
    yogi - wiesz, że nie o to chodzi... Ja znam sporo firm gdzie używają IBM-ów (PCtów i notebooków) a także kilka "fizycznycch", jednak są to promile. To już częściej Optimusa spotkasz o Compaq-u nie mówiąc.
    0
  • Users Avatars Mini
    vod pisze: 2006-04-12 15:35
    *WYMIATACZ nie zapomnieli zostal srebrnym laureatem!!!! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    pedrosik pisze: 2006-04-12 16:06
    Jasne, już widze jak Polacy ufają... najlepszy przykład mamy na , 0range.pl i era24.fora.pl . Tam jest tyle zaufania.... eh!
    0
  • Users Avatars Mini
    Krzys1 pisze: 2006-04-12 16:31
    Jakby wygrał Plus z rozsypującą się platwormą prepaid albo Era, która wymusza zmianę oferty przy przedłużaniu umowy lub narzuca dodatkowe 6 miesięcy umowy, to dopiero byłaby "uiczciwa" opinia...
    0
  • Users Avatars Mini
    lukas pisze: 2006-04-12 16:32
    Haha!!! Wiwat moja firma. Cieszę się, że pracuję w najlepszej firmie w Polsce: ORANGE wymiata!!! I nic tego nie zmieni!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    sebastiank pisze: 2006-04-12 16:34
    No oczywiście Orange wzbudza szczególna zaufanie - ostatnio przenieśliśmy kilka ponad 20 numerów z Orange :) ale to co ... nadal im ufamy ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Krzys1 pisze: 2006-04-12 16:56
    Przeniesienie numerów nie koniecznie świadczy o braku zaufania.
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinb pisze: 2006-04-12 17:05
    @bigman ja pracuje na optiplex gx620 ale w.. pracy - masz rację
    0
  • Users Avatars Mini
    mosko pisze: 2006-04-12 17:34
    jakaś niezła ściema. Ciekawe kto sponsorował te badania :)
    0
  • Users Avatars Mini
    heeee pisze: 2006-04-12 17:35
    Vizir?
    0
  • Users Avatars Mini
    venro pisze: 2006-04-12 19:04
    "wlo, IBM w Polsce? A kto ma IBM-a????" Ja.
    0
  • Users Avatars Mini
    KORPORACJA pisze: 2006-04-12 19:16
    i juz wiemy co mamy kupowac... Vizir na operatora!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    czarny pisze: 2006-04-12 19:46
    Biedny narod lubi duzo placic za nic :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-04-12 19:56
    venro - i kto jeszcze? Tylko podaj trochę więcej przykładów, żeby procent jakiś konkretny był ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    venro pisze: 2006-04-12 20:21
    "wlo, IBM w Polsce? A kto ma IBM-a????" Ja.
    0
  • Users Avatars Mini
    kfysiek pisze: 2006-04-12 20:37
    brednie wyssane z palca... nie wiem jak oni to sprawdzali ale chyba sugierowali odpowiedzi... banda jełopów. pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2006-04-12 22:00
    Polacy ufają Orange i właśnie z tego powodu Era ma najwiecej klientów...:)
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2006-04-12 22:53
    no coz to ja nie mam zaufania do Reader’s Digest - pytania byly tendencyjne - akurat w momencie kiedy ktos wzial sie za rebranding nagle pojawiaja sie tak osmielajace do marki orange informacje - idea lub orange - prawie robi duza roznice - powinni jeszcze napisac Polakom gratulujemy orange ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    LEvEL pisze: 2006-04-12 23:11
    Reader’s Digest ta "firma" już dawno przynajmniej w moich oczach straciła jakiekolwiek zaufanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    wwwspaniewpolscepl pisze: 2006-04-12 23:11
    Pani z Orange (ta w szlafroku) opłaciła badanie i ma wyniki...
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2006-04-12 23:37
    ~~~lennok - Twój komentarz pierwszy pod newsem jest chyba najbardziej trafny :)
    0
  • Users Avatars Mini
    dejmo pisze: 2006-04-13 00:49
    orange-złoto, plus-srebro, era-bez nagród-operator o największej liczbie abonentów, ups... ero jestem z tobą bo ci nie ufam?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-04-13 12:42
    dejmo - takie pytania nie mają większego sensu... Dlaczego? ano dlatego, że to wynik statystycznego badania (ja Idei nie ufam np.) a po drugie - badanie prowadzone było jak zwykle - respondentami byli - prenumeratorzy (czy tam czytelnicy) magazynu... A kto jest przeciętnym prenumeratorem? Ludzie dający się nabrać na "kluczyk do samochodu, który jest Twój jesli tylko zapłacisz za komplet ekskluzywnych (plastikowych metalizowanych) zegarków naręcznych albo serię płyt z muzyką miłosną" ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-04-13 12:43
    Oczywiście to nawiększe przeboje muzyki współczesnej - nie jakieś tam ludowe piosenki o mołości ;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    bohowoj pisze: 2006-04-13 17:23
    Dobrze te badania świadczą o poziomie intelektualnym czytelników tego pisma :) bo na pewno nie o poziomie zaufania do tych marek
    0
  • Users Avatars Mini
    zax pisze: 2006-04-16 13:21
    zaufanie do ORANGUTANA to jakieś kpiny jak można mieć zaufanie do jakiejkolwiek firmy. Zaufanie to ja mogę mieć do własnej matki a nie do ORAN....sorry..TP SA
    0
  • Users Avatars Mini
    aaa pisze: 2006-04-25 17:00
    jeżeli chodzi o zaufanie do orange to niewiem na jakiej podtstawie ale jeżeli chodzi o nokie to się z tym zgadzam nie jestem amatorem noki ale z doświadczenia wiem(bo pracuje w erze) że ludzie ufają nokiprzynajmniej starsze społeczeństwo, 90% ludzie z którymi się kontaktuje interesuje tylko marka nokia, ludzie przyzwyczaili się do tych telefonów ponieważ mają zazwyczaj proste menu i dobrą baterje, oczywiście można tu mówić o pewnym stereotypie ponieważ ludzie bazują na starszych modelach
    0
  • Users Avatars Mini
    rolls pisze: 2006-08-10 14:37
    Tymbark (soki) to fajnie ;-)) poza tym nie widzę innej marki telefonów jak nie nokia! Ponieważ NOKIA ma najwięcej zwolenników w polce i nie tylko! Ale dziwi mnie fakt ze orange cieszy sie najwiekszym zaufaniem?! no cóz...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: