Sukces Orange w konkursie PremiumBrand 2006

Newsy
Żródło: Orange
Opinie: 13

W rankingu reputacji marek PremiumBrand 2006 Orange zajmuje najwyższą pozycję wśród operatorów telefonii mobilnej działających w Polsce.

Premium Brand to projekt badawczy, którego celem jest sporządzenie rankingu marek cieszących się najlepszą reputacją. Pod uwagę brane są marki funkcjonujące na polskim rynku. Spośród działających w Polsce operatorów komórkowych marka Orange zajęła najwyższą pozycję, plasując się na drugim miejscu w kategorii „Telekomunikacja”. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło Nokii. Kolejną za Orange, trzecią pozycję zajmuje Era, a czwartą Plus. Orange dystansuje pozostałych operatorów trzema punktami uzyskując wynik 71,93, podczas gdy różnica między markami pozostałych operatów - Erą a Plusem jest bardzo mała (zaledwie 0,63 punktu).

„Tak wysoka pozycja cieszy nas tym bardziej, że marka Orange jest obecna na rynku zaledwie od 9 miesięcy i że w tak krótkim czasie udało nam się zbudować reputację, wyróżniającą nas na rynku. Jesteśmy wdzięczni za lojalność i zaufanie, jakim została obdarzona.” – mówi Maria Grzywaczewska, Dyrektor Biura Strategii Komunikacji Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel, operatora Orange.

Projekt Premium Brand 2006 miał na celu zbadanie, jak postrzegane są poszczególne marki przez użytkowników i potencjalnych. Respondenci oceniali 8 kategorii marek: 7 produktowych, tj. telekomunikacja, artykuły spożywcze, finanse, handel i usługi, media, motoryzacja, dom/biuro oraz jedną otwartą dla marek nie dających się zaklasyfikować do żadnej z wymienionych kategorii.

Zdaniem Polaków o reputacji marki świadczy najbardziej zaufanie, jakim obdarzają ją klienci, a także polecanie produktów lub usług innym i wracanie do nich. Nieco mniej istotne, choć również brane pod uwagę są wizerunek marki w prasie oraz jej popularność. Ostatnim czynnikiem wpływającym na reputację jest zaangażowanie społeczne marek, co wynika ze zdecydowanie niższej, niż w krajach Europy Zachodniej, świadomości konsumenckiej. Pytania dotyczyły subiektywnych odczuć związanych trzema obszarami: z używaniem danej marki, z działaniami firmy (np. z zaangażowaniem społecznym firmy, jej wizerunkiem w mediach), a także z popularnością firmy. Za realizację badania odpowiedzialny był instytut Millward Brown SMG/KRC. Raport z badania zostanie opublikowany przez miesięcznik „Forbes” w lipcu 2006.

Opinie:

Opinie archiwalne (13):

Komentuj

Komentarze / 13

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Dancio pisze: 2006-06-27 16:40
    Moze mi ktos powie ile moze byc aktywny numer w tak tak-u po zkonczeniu okresu waznosci konta na rozmowy wychodzace i przychodzace? Mi powinni numer wylaczyc juz 3 miechy temu a dalej mam aktywny.
    0
  • Users Avatars Mini
    MacGod pisze: 2006-06-27 17:00
    Jeszcze całkiem niedawno był to w praktyce 1 rok.
    0
  • Users Avatars Mini
    Greg pisze: 2006-06-27 17:02
    A w moim rankingu reputacji Orange zajmuje ostatnie miejsce, po TPSA. Różnica między ostatnim a przedostatnim jest bardzo mała, tylko 0,111111 pkt. Tak wysoka pozycja cieszy, bo marka Orange jest na rynku tylko 9 miesięcy i już została sklasyfikowana w rankingu na ostatniej pozycji. Może jeszcze 10 lat i wyprzedzi TPSA. Gwoli ścisłości marka Orange to taki odpowiednik marek no name - czyli tanio i kiepsko.
    0
  • Users Avatars Mini
    Lucky pisze: 2006-06-27 17:18
    To zwykła propaganda sukcesu!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    mm pisze: 2006-06-27 17:19
    szkoda, że nie potrafisz w żaden sposób uzasadnić swojej opinii. I nie wyskakuj mi tu z cenami bo w tym rankingu nie o to chodziło...
    0
  • Users Avatars Mini
    sir-galant pisze: 2006-06-27 17:25
    Myśle, że Orange ma najlepszą propozycje abonamentową na rynku! Np w erze konfort ryczałt z jednym mumerem kosztuje 30zł a w Orange za 30zł mamy 3 numery! Powiedzmy sobie otwarcie, że tak naprawde w tym segmęcie liczy się ryczałt! A nie, że ktoś mi daje numery za 0,24zł. A jesli cgodzi o firmy to też liczy się ryczałt a nie tanie numery za 0,10zł z 30 mumerami! Prawda jest taka, że dużo ludzi kręci nosami ale jak policzyć stosunek piniędzy i ilość wygadanych minut to Orange ma najlepszą oferte!
    0
  • Users Avatars Mini
    jj pisze: 2006-06-27 17:37
    Ja jeszczem mam taryfe gdzie orange dawal nieograniczone wieczory i weekendy czyli od dyspozycji mam 20tys minut którch oczywiscie nie wykorzystam, ale lepiej miec tyle niz jakis tam limity 1200 czy 1800 minut w zaleznosci od operatora. Wiec na orange nie moge w zaden sposob narzekać a ze konkurencja tez ma niektore dobre ofery to tez prawda. Ale wiekszość krytukuje danego operatora nie majac pojecia co ten operator daje dla uzystkownka.
    0
  • Users Avatars Mini
    czarny pisze: 2006-06-27 20:50
    Wcale sie nie dziwie ze wygral orange. Btw sir-galant*** widziales kiedys slownik ortograficzny? :D
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinb pisze: 2006-06-27 21:20
    @Greg: to co, w salonie ery nie ma kupujacych ze macie czas na serfowanie po necie?
    0
  • Users Avatars Mini
    lucas__ pisze: 2006-06-28 01:12
    echhh Orange, Orange! to nie o to w tym wszystkim nam chodzi. co mnie marka obchodzi!! na pewno zaden abonent plusa czy ery nie zmieni sieci na orange tylko ze wzgledu na to ze jest to najbardziej znana marka!! ja bym nie zmienil, ale nie musze mam juz orange i... siec jak siec - nie ma sie czym podniecac.
    0
  • Users Avatars Mini
    vod pisze: 2006-06-28 08:59
    Orange odnioslo sukces bo niezadowoleni nie zdazyli sie jeszcze przez te 9 miesiecy polapac w tym wszyskim!!!!!!!;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2006-06-28 12:28
    a w ogóle to co to za konkurs jaka ma historie, a moze powstał tydzień temu na potrzeby reklamy i promocji?;) „Forbes” chyba od tak sobie-za darmo, nie promuje marek i produktów jest to czasopismo które musi zarobic na siebie a nie na innych!!
    0
  • Users Avatars Mini
    justa pisze: 2006-06-28 14:00
    dla mnie marką jest era, bo jeszcze ani razu się na niej nie zawiodłem, a jestem 6lat.mam korzystne taryfy, rachunki i zasady są czytelne, szybkie Internetowe Biuro Obsługi Klienta.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: