Komunikat giełdowy dotyczący rebrandingu wybranych usług Telekomunikacji Polskiej na Orange:
Raport bieżący 103/2008
Na podstawie art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych z dnia 29 lipca 2005 roku (Dz. U. 2005 r. nr 184, poz. 1539), Zarząd Telekomunikacji Polskiej S.A. (TP S.A, Spółka) informuje, że w dniu 24 lipca 2008 roku TP S.A., France Telecom SA oraz Orange Brand Services Limited, z siedzibą w Bristolu, w Wielkiej Brytanii, zwana dalej Orange, podpisały umowę licencyjną, na mocy której TP S.A. nabyła prawa do używania marki (znaków towarowych) ORANGE do oznaczenia produktów i usług TV, ISP i B2B.
Spółka wprowadzi markę ORANGE w wyżej określonych obszarach w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Zgodnie z postanowieniami umowy, TP S.A. i Orange będą współpracować przy wprowadzaniu nowej marki, co przyczyni się do dalszego rozwoju partnerstwa w ramach Grupy Orange oraz do rozszerzenia zakresu stosowania tej międzynarodowej marki na rynek usług TV, ISP i B2B w Polsce.
Niezależnej oceny umowy licencyjnej dokonała firma PricewaterhouseCoopers, wydając opinię, że z finansowego punktu widzenia warunki umowy są godziwe dla TP S.A. Na podpisanie umowy wyraziła zgodę Rada Nadzorcza TP S.A., w tym jej sześciu niezależnych członków.
Na podstawie doświadczeń wynikających ze zmiany marki usług telefonii komórkowej PTK Centertel na Orange, co nastąpiło w 2005 roku, Spółka przewiduje, że również w przypadku produktów i usług TV, ISP i B2B zmiana marki będzie miała pozytywny wpływ na liczbę klientów oraz spowoduje wzrost przychodów, przy utrzymaniu wysokiej rentowności. Podstawowym czynnikiem wzrostu powinno być bardzo przychylne nastawienie do marki ORANGE na rynku polskim. Jednocześnie, zacieśnienie współpracy Spółki z globalną Grupą Orange przyniesie klientom TP S.A. wiele korzyści w postaci innowacyjnych produktów i usług, opartych na nowych urządzeniach i technologiach, a także wyższej jakości usług i obsługi klienta.
Orange włączy się bezpośrednio w proces wprowadzania nowej marki, w szczególności wspierając TP S.A. w obszarach marketingu, komunikacji, dystrybucji oraz obsługi i satysfakcji klientów. Opłata licencyjna ze korzystanie przez TP S.A. ze znaku towarowego ORANGE będzie wynosić 1,6% przychodów operacyjnych Spółki ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych marką ORANGE. Umowa została podpisana na 10 lat, z możliwością przedłużenia.
Marka ORANGE została po raz pierwszy wprowadzona w kwietniu 1994 roku na rynku brytyjskim, a na rynku polskim jest obecna od września 2005 roku. Obecnie, ORANGE to jedna z wiodących marek telekomunikacyjnych na świecie - na koniec ubiegłego roku z oznaczonych nią usług korzystało 115 mln klientów na pięciu kontynentach. Ponadto, marka ORANGE jest uważana za jedną z najbardziej innowacyjnych i ma jeden z najwyższych wskaźników rozpoznawalności. W 2007 roku, spółka Orange oferowała ponad 100 wspólnych produktów na rynkach, na których jest obecna. Orange jest spółką zależną France Telecom SA. France Telecom SA posiada akcje stanowiące 48,6% kapitału zakładowego TP S.A. i uprawniające do wykonania 48,6% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu TP S.A.