Telekomunikacja Polska będzie rozwijać usługi  finansowe. Prezes Maciej Witucki w rozmowie z "The Wall Street Journal Polska"  przedstawia plany grupy TP w segmencie finansowym. "Na przełomie roku uruchomimy  program lojalnościowy dla klientów, który będzie powiązany m.in. z wprowadzeniem  kart kredytowych. Następnym krokiem będą zapewne kredyty" - mówi Maciej Witucki. 
 
 Ważną rolę ma tu odgrywać należącą do TP SA spółka PayTel specjalizująca się w  płatnościach elektronicznych. Będzie ona przygotowywać platformę dla płatności  mobilnych, internetowych i mikropłatności. Plan prezesa TP SA przewiduje, że  klienci, którzy otrzymują faktury z TP, będą mieli możliwość dopisywania do nich  rachunków za zakupy internetowe czy za ogrzewanie domu. Do współpracy zamierza  też przekonać sklepy internetowe.
 
 "Klient, robiąc tam zakupy, mógłby się identyfikować, podając nazwisko i imię  oraz numer telefonu. Następnie rachunek byłby dopisywany do faktury  telefonicznej wysyłanej przez TP" - tłumaczy Witucki. Kiedy mogłyby ruszyć takie  usługi? "Nasza nowa strategia opracowana jest na trzy lata. W pierwszym roku  trzeba więc ten system zbudować, w drugim zacząć sprzedawać usługi" - mówi  prezes.