W trzecim kwartale 2025 r. globalna sprzedaż smartwatchy wzrosła o 9% w ujęciu rok do roku.
Liderem sprzedaży była firma Apple z 23% udziałem w rynku, a na drugim miejscu uplasowała się firma Huawei z 17% udziałem.
Wśród 10 największych marek Huawei był liderem pod względem wzrostu rok do roku, a za nim uplasował się Apple.
Apple odnotował wzrost dostaw po siedmiu kolejnych kwartałach spadków od IV kwartału 2023 r., odzyskując pozycję lidera w zakresie dostaw, którą straciło na rzecz Huawei w II kwartale 2025 r.
W III kwartale 2025 r. sprzedaż wzrosła we wszystkich regionach z wyjątkiem Indii. Najwyższy wzrost odnotowano w Chinach (31% r/r), a następnie w Europie i Ameryce Północnej (odpowiednio 16% i 15%). W Indiach odnotowano spadek o 23% r/r z powodu utrzymującego się spadku sprzedaży podstawowych smartwatchy.
W Ameryce Północnej sprzedaż smartwatchy HLOS (High Level Operating System ) wzrosła o 14% r/r w III kwartale 2025 r. Lider rynku, Apple, odnotował wzrost dostaw o 26% r/r. Garmin miał wzrost dzięki wprowadzeniu nowych modeli, natomiast dostawy Samsunga spadły w tym kwartale.
Dane przedstawiają udział w globalnym rynku smartwatchy w poszczególnych kwartałach (od 2024 do 2025 r.) według najpopularniejszych marek.
|
Brands |
Q2 2024 | Q3 2024 | Q4 2024 | Q1 2025 | Q2 2025 |
Q3 2025 |
|
Apple |
19% | 21% | 28% | 20% | 17% |
23% |
|
Others |
81% | 79% | 72% | 80% | 83% |
77% |