Aplikacja Bolt zaczyna nagrywać dźwięk w czasie przejazdu

Newsy
Opinie: 0
Aplikacja Bolt zaczyna nagrywać dźwięk w czasie przejazdu

Bolt rozpoczyna testy funkcji rejestrowania dźwięku podczas przejazdów taksówkami.

Test nowego rozwiązania na początek obejmie cztery polskie miasta.

Jak działa nagrywanie dźwięku podczas przejazdu Boltem?

Dostęp do funkcji nagrywania dźwięku podczas przejazdu można uzyskać w panelu bezpieczeństwa, znajdującym się w aplikacji Bolt. Aby rozpocząć nagrywanie dźwięku, kierowca lub pasażer musi samodzielnie włączyć funkcję. Pasażer/pasażerka lub kierowca/ kierowczyni może rozpocząć nagrywanie za pośrednictwem aplikacji Bolt w dowolnym momencie podróży. Funkcja jest dostępna wyłącznie podczas trwającego przejazdu, a nagrywanie kończy się automatycznie po jego zakończeniu. Druga strona nie jest informowana o rozpoczęciu nagrania. 

Zaszyfrowane nagranie (bez możliwości odtworzenia przez użytkownika) jest następnie przechowywane na urządzeniu użytkownika przez 24 godziny. Po tym czasie jest ono automatycznie usuwane. Aby Bolt uzyskał dostęp do nagrania, nagrywający (pasażer lub kierowca) musi udostępnić je jako załącznik do zgłoszenia wysłanego do Zespołu Wsparcia. Funkcja nagrywania dźwięku podczas przejazdu może być aktywowana wyłącznie w czasie trwania przejazdu z aplikacją Bolt.

Funkcja ta zostanie uruchomiona w czterech miastach: w Krakowie, Lubinie, Olsztynie i Opolu. Użytkownicy w tych miastach otrzymają informację w aplikacji, zawierającą szczegóły nt. wprowadzenia i działania nowej funkcji. Aby mieć dostęp do funkcji, użytkownicy powinni zaktualizować aplikację do najnowszej wersji.

Od 2020 roku w aplikacji wszystkie przejazdy w aplikacji Bolt są śledzone za pomocą sygnału GPS, a ich trasa jest zapisywana.

Monitorowany jest również czas trwania przejazdów, co pozwala na wykrycie nieoczekiwanie długich przystanków.

Od czerwca 2022 roku działa też weryfikacja kierowców Bolt w czasie rzeczywistym - funkcja ma na celu potwierdzenie, czy zdjęcie wykonane przez kierowcę w czasie rzeczywistym pasuje do zarejestrowanego profilu aplikacji.

Bolt twierdzi, że obsługuje w sumie ponad 150 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce.

Według danych firmy 99,999% przejazdów na platformie Bolt odbywa się bez zgłoszeń nt. niewłaściwego zachowania kierowców.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: