Biedronka uruchomiła drugą edycję swojego świata na platformie Roblox. Po zeszłorocznym starcie największa sieć handlowa w Polsce wraca z rozbudowaną wersją Biedronka Simulator, w której centralną rolę odgrywa tegoroczny Gang Biedroniaków. Dotychczas gra zanotowała ponad 2,3 mln rozgrywek, a do klientów trafiło już przeszło 2,5 mln pluszowych maskotek w akcji lojalnościowej.
Marka utrzymuje też silną społeczność: w grupie „Biedronka Polska” na Robloxie zrzeszonych jest ponad 46 tys. graczy. To — według firmy — największa i najszybciej rosnąca polska społeczność marki na tej platformie, a sam świat ma średnią ocenę 96%.
Nowa edycja ponownie pozwala wcielić się w pracownika sklepu lub klienta. Gracze mogą realizować zadania związane z detalem: przyjmowanie dostaw z magazynu, wykładanie towaru, utrzymanie porządku, obsługę kas (w tym samoobsługowych) i doradzanie kupującym; po stronie klientów — kompletowanie list zakupów. Wprowadzone zostały dodatkowe aktywności w magazynie.
Najważniejsze zmiany dotyczą mechaniki nagród. Za wykonywanie zadań użytkownicy zbierają wirtualne środki, za które kupują „jajka” — po ich otwarciu pojawia się Biedroniak, który towarzyszy graczowi w dalszej rozgrywce i pomaga zdobywać bonusy. System awansów odblokowuje wirtualną naklejkę, dając dostęp do quizu w aplikacji. Zebrane wirtualne naklejki można wymieniać na punkty uprawniające do odbioru pluszaków w świecie rzeczywistym.
Projekt wpisuje się w rosnący trend wykorzystywania Roblox jako kanału budowania społeczności i sprzedażowych programów lojalnościowych.