Dreame Technology — dotąd kojarzone w Europie głównie z robotami sprzątającymi i odkurzaczami — zapowiada wejście na szeroki rynek smart home. Firma planuje ponad 15 nowych linii produktowych, m.in. klimatyzatory z robotycznym ramieniem, lodówki z algorytmami AI ograniczającymi marnowanie żywności oraz roboty ogrodowe. Wszystkie urządzenia mają działać w jednej aplikacji, tworząc spójny ekosystem obejmujący dom i ogród.
Strategia Dreame zakłada współpracę urządzeń (robot sprzątający, oczyszczacz powietrza, inteligentna lodówka, myjka do okien, automatyczna kosiarka itd.) i zarządzanie nimi z poziomu smartfona. Producent akcentuje projektowanie funkcji „od problemu”, a nie „dla funkcji” — do 90% nowości ma powstawać z udziałem społeczności, w głosowaniach i testach.
W lodówkach zamiast dużych ekranów i wielu trybów, Dreame stawia na chłodzenie sterowane AI, które ma redukować straty wody i składników odżywczych w przechowywanych produktach — z myślą o świeżości i mniejszym marnowaniu jedzenia.
Firma używa kluczowych komponentów w różnych kategoriach: silnik cyfrowy 200 000 obr./min — wykorzystywany będzie w odkurzaczach, suszarkach do włosów, sprzęcie kuchennym i systemach chłodzenia, a robotyczne ramię znane z robotów sprzątających — trafi do klimatyzatorów, pralek i urządzeń kuchennych.
To podejście ma skracać time-to-market.
Założyciel i CEO Yu Hao zwiększył swój udział z 45% do 70%, finansując wraz ze spółką skup akcji za ok. 5 mld CNY (~702 mln USD).
Dreame przestaje być producentem jednej kategorii i celuje w pełny, zintegrowany ekosystem smart home.