Premium to teraz tylko iPhone i Samsung Galaxy

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Premium to teraz tylko iPhone i Samsung

W przeciwieństwie do prognozowanego spadku dla całego globalnego rynku smartfonów w zeszłym roku, sprzedaż na rynku premium (cena hurtowa ≥ 600 USD) prawdopodobnie wzrosła o 6%.

Apple pozostaje niekwestionowanym liderem rynku premium. Jednak w porównaniu do 2022 r. jego udział w tym roku spadł.

Wynika to głównie z odrodzenia Huawei w Chinach, napędzanego przez serię Mate 60.

Samsung również zyskał udział dzięki serii S23. Smartfony składane stały się również wyróżnikiem na rynku premium.

W ramach rynku premium to segment ultra-premium napędza wzrost. Segment cenowy 1000 USD i więcej przejął ponad jedną trzecią całkowitej sprzedaży na rynku premium w 2023 roku.

Segment premium prawdopodobnie przejął już blisko jedną czwartą sprzedaży na globalnym rynku smartfonów i 60% przychodów w 2023 roku.

Komentując wzrost rynku premium, starszy analityk Varun Mishra powiedział: "Nastąpiła zmiana wzorców zakupów konsumenckich na rynku smartfonów. Biorąc pod uwagę znaczenie smartfona, konsumenci są skłonni wydać więcej, aby uzyskać wysokiej jakości urządzenie, z którego mogą korzystać przez dłuższy czas.  Posiadanie najnowszych i najlepszych flagowców stało się również symbolem statusu dla wielu konsumentów, zwłaszcza na rynkach wschodzących, gdzie migrują oni bezpośrednio ze średniego przedziału cenowego do przedziału premium. Co więcej, urządzenia te stają się coraz bardziej przystępne cenowo dzięki sezonom promocyjnym i opcjom finansowania".

Chiny, Indie, MEA i Ameryka Łacińska prawdopodobnie ustanowią nowy rekord sprzedaży na rynku premium w 2023 r., przy czym Indie będą najszybciej rozwijającym się rynkiem premium na świecie.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: