Apple i Samsung zajeli po pięć miejsc w światowym rankingu 10 najlepiej sprzedających się smartfonów, a iPhone 16 uplasował się na pierwszym miejscu z 4% udziałem w rynku dzięki wyższej sprzedaży w Indiach i Japonii.
iPhone 17 Pro Max zajął dziesiąte miejsce, ponieważ seria ta osiąga lepsze wyniki niż poprzednia na całym świecie, wspierana przez popyt na wymianę.
Wszystkie pięć pozycji Samsunga na liście pochodziło z serii Galaxy A, a modele te osiągnęły podobny udział w sprzedaży, skutecznie kierując swoją ofertę do różnych segmentów konsumentów.
Według danych Counterpoint Research Global Handset Model Sales Tracker, iPhone 16 firmy Apple był najlepiej sprzedającym się smartfonem na świecie w trzecim kwartale 2025 r.
Samsung i Apple zajęły po pięć miejsc w pierwszej dziesiątce, co stanowiło 20% całkowitej sprzedaży smartfonów na świecie w tym kwartale.
Smartfony 5G zajęły pięć pierwszych miejsc po raz pierwszy w trzecim kwartale, ponieważ technologia ta stała się standardem i kluczowym wyborem konsumentów we wszystkich regionach.
iPhone 16 był liderem rynku z 4% udziałem w sprzedaży, utrzymując pierwszą pozycję przez trzy kolejne kwartały. Dzięki wzrostowi sprzedaży w Indiach, napędzanemu świątecznymi promocjami, oraz utrzymującej się poprawie sytuacji w Japonii, iPhone 16 był w stanie ograniczyć sezonowy spadek sprzedaży serii iPhone 16 spowodowany wprowadzeniem na rynek serii iPhone 17.
Modele iPhone'a 16 Pro odnotowały jednak większy spadek, ponieważ na rynkach o największym udziale, takich jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania i Chiny, więcej konsumentów zdecydowało się na zakup serii iPhone'a 17 zamiast poprzedniej wersji.
iPhone 17 Pro Max zajął dziesiąte miejsce na liście w tym kwartale i był najlepiej sprzedającym się modelem we wrześniu 2025 r., pomimo ograniczonej dostępności pod koniec kwartału. Sprzedaż jest również napędzana przez nabywców iPhone'ów w erze COVID, którzy szukają zamiennika smartfona.
Samsung zapewnił sobie pięć miejsc na liście, wszystkie z serii Galaxy A, która odnotowała silniejszą obecność niż w zeszłym roku. Smartfony z serii Galaxy A odnotowały podobny udział w sprzedaży, skutecznie kierując swoją ofertę do różnych segmentów konsumentów.
Galaxy A16 5G był najlepiej sprzedającym się smartfonem z systemem Android w tym kwartale, awansując o jedną pozycję w porównaniu z poprzednikiem z zeszłego roku i wyprzedzając wersję 4G tej serii.
Galaxy A36 i A56, produkty Samsunga z segmentu średniego, osiągają wyższą sprzedaż niż ich poprzednicy dzięki wprowadzeniu „Awesome Intelligence”, czyli funkcji sztucznej inteligencji Samsunga.
Galaxy A16 4G i Galaxy A06, jedyne smartfony LTE na liście, nadal pozostają kluczowymi modelami na rynkach wschodzących, takich jak Ameryka Łacińska oraz Bliski Wschód i Afryka (MEA), generując ponad połowę sprzedaży każdego modelu. Wcześniejsze wprowadzenie na rynek smartfonów z serii Galaxy A17 pozwala wykorzystać świąteczne promocje, ale ogranicza również ogólną sprzedaż serii Galaxy A16.
Źródło: Counterpoint’s Global Monthly Handset Model Sales (Sell-Through) Tracker, wrzesień 2025 r.
Uwaga: Smartfony o cenie hurtowej 600 USD lub wyższej są uważane za produkty premium.
