Jak wynika z raportu Smart Barometr 2025, opracowanego przez IQS dla bolttech, Polacy wciąż najchętniej kupują telefony komórkowe u operatorów. Czyni tak prawie co trzeci klient (29 proc.). Dla porównania co czwarty Polak wybiera smartfony w sklepach RTV/AGD (24 proc.). Za takie zakupy płacimy najczęściej gotówką (29 proc.) lub korzystamy z możliwości zakupu ratalnego u operatora (27 proc.).
Preferencje klientów nie mogą dziwić. Zakup smartfona u operatora to przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu. To jeden rachunek za usługi telekomunikacyjne i raty za urządzenie oraz możliwość opłacenia wszystkiego i obsłużenia z poziomu aplikacji mobilnej, np. Mój Orange (w której to użytkownicy zyskują cykliczne bonusy, nagrody. Dodatkowo można liczyć na nieoprocentowane raty, które można rozłożyć, w zależności od potrzeb, na dowolną liczbę miesięcy. I tak np. kupując urządzenia w Orange, zarówno z abonamentem jak i w ofercie SIM Free, klient korzysta z rat 0% i możliwości podziału płatności na 6/12/24/36 miesięcy. W ofercie SIM Free dodatkowo dostępny jest wariant 20 rat, a w ofercie abonamentowej - 48 rat. Co więcej, rozbicie ceny urządzeń na raty w Orange, to obciążenie, które nie jest widoczne w BIK i nie utrudnia np. wzięcia kredytu. Dodatkowo klienci operatora są weryfikowani tylko w oparciu o historię współpracy z Orange. Negatywna historia w BIK nie utrudnia weryfikacji, jeśli klient ma dobrą historią płatności w Orange.
Warto też pamiętać, że kupujący ma gwarancję jakości – operator sprzedaje oryginalny sprzęt bezpośrednio od producenta i/lub autoryzowanego przez producenta dystrybutora – z pewnym oprogramowaniem. Urządzenia te objęte są gwarancją i są serwisowane w autoryzowanych serwisach producentów. Sprzęty są poddawane restrykcyjnym testom technicznym, a ich oprogramowanie jest maksymalnie dostosowywane do wymogów sieci, skutecznie zwiększając satysfakcję klientów z korzystania ze sprzętów. Dodatkowo wybierając i telefon, i usługi w jednym miejscu – w salonach sprzedaży mogą kompleksowo pomóc na każdym poziomie.
Tacy operatorzy jak Orange mają nie tylko szeroki wybór modeli z każdej półki cenowej (a niektóre modele na wyłączność, jak np. motorola razr 60 tylko w Orange), ale proponują też dodatkowe benefity, takie jak: większe pakiety danych czy usługi dodatkowe. Warto szukać też okazji cenowych, które często pojawiają się w salonach, na stronie (akcje, limitowane, wyprzedaże, niedzielne okazje, gdzie nieraz nawet przez jeden dzień można coś kupić na orange.pl w bardzo korzystnej cenie, najlepszej nawet na rynku). Świetnym przykładem jest tu wakacyjna promocja Orange, w której operator proponuje klientom w tym okresie skupić się na wypoczynku i zapomnieć o wydatkach telekomunikacyjnych, tj. nie płacić abonamentu i rat za smartfon przez 3 miesiące oraz cieszyć się z nieograniczonej rozrywki online.
A dodatkowo osoby, które zdecydują się na najszybszy światłowód mogą zyskać 12 miesięcy abonamentu za 0 zł, a do tego nawet cztery prezenty (do wyboru lub można skorzystać z jednego, kilku ze wszystkich), dające dostęp do najlepszej rozrywki - Netflix, CANAL+, HBO z Max i Eleven Sports.
A jak to wygląda konkretnie?
Nowi klienci, którzy wybiorą: abonament komórkowy z Planem M (od 75 zł/mies. z rabatami) lub Planem L z internetem 5G bez limitów (od 95 zł/mies. z rabatami) na 24 mies. i jeden z dostępnych w tej ofercie smartfonów 5G (z umową na 36 rat), nie płacą przez 3 miesiące ani za abonament, ani za raty za urządzenie. I mogą korzystać z wakacji od opłat, bo płatności zaczynają się dopiero od 4 mies. i są zależne od wybranego planu taryfowego i smartfona.
Modele objęte promocją to:
Szczegóły oferty na lato, w tym kwoty abonamentów i rabaty, oraz aktualne ceny telefonów dostępne są na stronie: www.orange.pl/lp/promocje-abonament-komorkowy.
Natomiast osoby zainteresowane promocją światłowodową z abonamentem 0 zł nawet przez rok, do wyboru mają kilka opcji, a te z najszybszymi prędkościami to:
Oferta dotyczy nowych klientów i wymaga zawarcia umowy na 24 miesiące. Do wspomnianych pakietów ze światłowodem można dobrać jeden lub kilka prezentów, takich jak:
Po upływie promocyjnego okresu korzystanie z serwisów i kanałów rozrywkowych jest płatne, zgodnie z zawartą umową.
Z raportu Smart Barometr 2025 wynika też, że klienci są najczęściej zainteresowani zakupem nowych smartfonów (90 proc.). Jedynie 8 proc. użytkowników wybiera smartfony używane, a 2 proc. ankietowanych zregenerowane. Jednak w przypadku Orange, warto rozważyć tę opcję. To bowiem możliwość sporych oszczędności, a dodatkowo w ten sposób dajemy drugie życie odnowionym sprzętom. Często są to urządzenia np. powystawowe, w pełni sprawne, niekiedy nawet nieużywane. Zanim trafią do ponownego obiegu są wielokrotnie sprawdzane, testowane pod każdym kątem i czyszczone. Co więcej można też do pomarańczowych salonów przynieść swój stary telefon i odsprzedać go – zyskują voucher zniżkowy na nowy sprzęt. Wtedy nowy smartfon można kupić nawet z upustem kilkuset złotych.
Smart Barometr 2025 wskazuje, że Polacy kupując smartfony rzadko decydują się na dodatkowe usługi ochronne. Najpopularniejsze to ochrona przed uszkodzeniem (20 proc.), dodatkowa gwarancja (15 proc.) i programy antywirusowe (6 proc.). Aż 64 proc. użytkowników nie korzysta z żadnych usług dodatkowych.
Tymczasem według analiz firmy Check Point Software Technologies, aż 65 proc. firm na świecie doświadczyło w ostatnim roku incydentu związanego z cyberatakami na urządzenia mobilne, a w 2024 r. liczba ataków na Androida wzrosła o 35 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Eksperci biją na alarm: mobilne złośliwe oprogramowanie przestaje być niszowym zagrożeniem.
Z tego też względu szczególnie klienci firmowi powinni wziąć ten aspekt pod uwagę przy zakupie urządzeń mobilnych. Dlatego też Orange w ofercie Planów Firmowych, w każdym z planów oferuje usługę Cyber Ochrony. Powstała także nowa paczka usług dodatkowych, czyli Ochrona Firmy, zawierająca: Wsparcie IT, Backup danych i Zabezpiecz PESEL dla firm. W Planie Firmowym XL można natomiast skorzystać z Obsługi premium tzn. zespołu opiekunów, którzy priorytetowo rozwiążą zgłoszone przez klienta sprawy. Przedsiębiorcy mogą również odpocząć w wakacje od opłat. W Orange otrzymają 3 miesiące bez: rat za wybrane smartfony, bez opłat za abonament komórkowy i bez opłaty na start.
Tak jak klienci indywidualni, i ci biznesowi mogą również zakupić najszybszy światłowód do 8 Gb/s nawet do 12 mies. bez opłat (przy umowie na 24 mies.), a usługi dodatkowe - w ramach Internetu Firmowego S i L też są rabatowane przez rok. Do tego warto skorzystać z prezentów, takich jak: promocyjny dostęp do Netflixa, CANAL+, HBO z serwisem Max czy Eleven Sports – idealnych na relaks po pracy.