Według najnowszego raportu Counterpoint Research „Foldable Smartphone Market Tracker” globalna sprzedaż składanych smartfonów wzrosła w trzecim kwartale 2025 r. o 14% w ujęciu rok do roku, osiągając najwyższy kwartalny wynik w historii tej kategorii.
Udział składanych smartfonów w całkowitej globalnej sprzedaży smartfonów osiągnął w tym kwartale 2,5%, dzięki upowszechnieniu się tych urządzeń w segmentach premium.
Wzrost ten był napędzany przez modele typu book, dzięki wprowadzeniu na rynek Samsunga Galaxy Z Fold7 i utrzymującej się popularności serii Mate firmy Huawei.
Wzrosła również sprzedaż modeli typu clamshell, dzięki odświeżonej globalnej ofercie Samsunga i dużemu zainteresowaniu serią Razr 60 firmy Motorola.
Wyniki producentów OEM dodatkowo podkreśliły ogromny wpływ cyklu Samsung Galaxy Z w tym kwartale.
Huawei utrzymał stałą dynamikę dzięki serii Mate, a HONOR i vivo nadal miały swój wkład dzięki odświeżonym liniom składanych telefonów.
Motorola stała się jednym z wyróżniających się graczy na rynku globalnym, rozszerzając swoją bazę składanych telefonów dzięki konkurencyjnym cenom, silnym partnerstwom kanałowym i pozytywnym recenzjom dotyczącym użyteczności produktów.
Kategoria składanych smartfonów ma zakończyć rok 2025 wzrostem rzędu kilkunastu procent w ujęciu rok do roku, utrzymując stabilną dynamikę, ponieważ użytkownicy premium skłaniają się ku większym ekranom, które zapewniają większą wydajność i lepszą trwałość. W 2026 r. rynek wejdzie w fazę bardziej wyraźnej ekspansji.
Kluczowymi czynnikami sprzyjającymi temu trendowi są: zwiększona trwałość, zmniejszenie grubości i wagi, zoptymalizowane konstrukcje zawiasów i paneli oraz rozszerzone możliwości oprogramowania opartego na sztucznej inteligencji.
Apple, nowy gracz, który pojawi się na rynku w drugiej połowie 2026 r., ma wzmocnić cykle aktualizacji premium w kluczowych regionach dzięki swojej solidnej bazie użytkowników iPhone'ów.
„Pierwszy model Samsunga z potrójnym składaniem będzie dostarczany w bardzo ograniczonych ilościach, ale skala nie jest celem” – powiedziała zastępca dyrektora Liz Lee. „W związku z istotnymi zmianami w dynamice konkurencji, które nastąpią w 2026 r., zwłaszcza w związku z oczekiwanym wejściem Apple na rynek urządzeń składanych, Samsung pozycjonuje to urządzenie jako pilotażowy model wielokrotnie składany, aby wzmocnić swoją przewagę technologiczną. Premiera tego modelu ma na celu sprawdzenie trwałości, konstrukcji zawiasów i optymalizacji oprogramowania, a jednocześnie zebranie opinii użytkowników przed szerszą komercjalizacją”.
